GE EN
ბიზნესი
კონკურენციის სააგენტო „კომფორტმშენის" წილის 100%-ის გაყიდვას დათანხმდა

GCCA–ს ცნობით, ბაზრის ანალიზის შედეგად დადგინდა, რომ 2023 წელს, ქვეყნის მასშტაბით, მაგისტრალური წყალსადენების მშენებლობის ბაზარზე ეკონომიკურ საქმიანობას ახორციელებდა 180-მდე ეკონომიკური აგენტი. ბაზრის საერთო მოცულობამ შეადგინა  460 885 077.42 ლარი. შესაბამისი ბაზრის კონცენტრაციის ჰერფინდალ-ჰირშმანის ინდექსი (HHI) კი გაუტოლდა 345.75 ერთეულს, რაც დაბალკონცენტრირებული ბაზრის მაჩვენებელია. ვინაიდან დავით ბეგოიძის მიერ კონტროლირებადი ეკონომიკური აგენტი - შპს „ქსელმშენი" კონცენტრაციის განხორციელებამდე მაგისტრალური წყალსადენების მშენებლობის ბაზარზე არ მოქმედებდა, კონცენტრაციის განხორციელების შედეგად კონცენტრაციის (HHI) ინდექსის ცვლილებას ადგილი არ ექნება.შესაბამისად, სააგენტოს მიერ განხორციელებული ბაზრის ანალიზის, შეფასებული ბაზრის სტრუქტურისა და კონცენტრაციაში მონაწილე მხარის საბაზრო წილის გათვალისწინებით დადგინდა, რომ განხორციელებული კონცენტრაცია კონკურენტულ გარემოზე არსებით გავლენას არ მოახდენს.ინფორმაციისთვის: GCCA-ს წინასწარ სავალდებულო წერილობით შეტყობინებას ექვემდებარება კონცენტრაცია თუ მისი მონაწილე პირების ჯამური ერთობლივი შემოსავალი, საქართველოს ტერიტორიაზე, წინა ფინანსური წლის მდგომარეობით, 20 მილიონ ლარს აღემატება და ამასთან, კონცენტრაციის მონაწილე მინიმუმ ორი პირიდან თითოეულის ერთობლივი შემოსავალი 5 მილიონ ლარზე მეტია. GCCA-ის გვერდის ავლით, მის მიერ შეტყობინების განხილვამდე ან უარყოფითი დასკვნის მიუხედავად, სავალდებულო შეტყობინებას დაქვემდებარებული კონცენტრაციის განხორციელების შემთხვევაში, შეტყობინების წარდგენის ვალდებულების მქონე პირი ჯარიმდება.2025 წელს, საქართველოს კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტომ (GCCA) თანხმობა გასცა 6 კონცენტრაციაზე. ამ ეტაპზე, 3 კონცენტრაციასთან დაკავშირებით სააგენტო საკითხს სწავლობს.

1745824611

კრისტალი მცირე და საშუალო ბიზნეკომპანიების მხარდაჭერას განაგრძობს

ამჯერად, შეხვედრა დაეთმო ერთ-ერთი ყველაზე აქტუალურ თემას – როგორ ვაქციოთ იდეა მოთხოვნად და გაყიდვად პროდუქტად. ვებინარს უძღვებოდა „კრისტალის“ ბიზნეს საკონსულტაციო მიმართულების ხელმძღვანელი, გიორგი ჯანელიძე.მონაწილეებმა შეხვედრაზე მიიღეს ინფორმაცია პროდუქტის შექმნის მთელი ციკლის შესახებ — იდეის დაგეგმვიდან მის ბაზარზე წარდგენამდე. მათ შორის ისეთ მნიშვნელოვან საკითხებზე, როგორიცაა მომხმარებლის საჭიროებების აღმოჩენა, იდეების ტესტირება და  MVP-ის შექმნა (მინიმალური სიცოცხლისუნარიანი პროდუქტი). ამასთან, განიხილეს კონკურენტების ანალიზის მეთოდები და მომხმარებლის უკუკავშირის გამოყენება პროდუქტის განვითარებისთვის. „მეწარმეების წარმატება ჩვენი სტრატეგიის ნაწილია. როდესაც ისინი უფრო ძლიერი და წარმატებული ხდებიან, უფრო მეტად იყენებენ ჩვენს ფინანსურ პროდუქტებს, იზრდება მათი ბიზნესები და ჩვენთან გრძელვადიანი თანამშრომლობის სურვილი. ამ მიდგომით,  კრისტალი მეწარმეებს ეხმარება მეწარმეებს გაძლიერებაში, ცოდნის, უნარებისა და ინსტრუმენტების მიწოდებით, ხოლო ჩვენი მხრიდან ვქმნით ლოიალურ და სანდო პარტნიორებს, რომლებიც ჩვენთან გრძელვადიანად თანამშრომლობენ. სწორედ ამ მიზნით დაიგეგმა ტრენინგი „იდეიდან გაყიდვამდე“, რაც დაეხმარება მონაწილეებს, სწორად დაგეგმონ თავიანთი საქმიანობა.სანამ ბიზნესის დაწყებას გადავწყვეტთ, უკიდურესად მნიშვნელოვანია იდეის წინასწარ ვალიდაცია. ეს ნიშნავს, რომ უნდა დავრწმუნდეთ იდეის სიცოცხლისუნარიანობაში რეალურ ბაზარზე, სანამ მსხვილ ფინანსურ რესურსებს და დროს ჩავდებთ. ძალიან ხშირად, ახალ პროდუქტზე ან სერვისზე მუშაობა იწყება ინტუიციაზე დაყრდნობით, მომხმარებელთან უშუალო კომუნიკაციის გარეშე, რაც ზრდის წარუმატებლობის რისკს. იდეის ვალიდაცია და მომხმარებლისგან მიღებული უკუკავშირი გვაძლევს საშუალებას ვნახოთ, რეალურად რა სჭირდებათ ადამიანებს, რას ეძებენ და მზად არიან თუ არა გადაიხადონ ჩვენს შეთავაზებაში. ეს პროცესები არა მხოლოდ ზოგავს რესურსს, არამედ ზრდის წარმატების შანსს. ბიზნესს აძლევს საყრდენს, რომ პროდუქტი შეიქმნას რეალურ მოთხოვნაზე დაყრდნობით და არა მხოლოდ წარმოსახვაზე“, - აღნიშნავს კრისტალის ბიზნეს საკონსულტაციო მიმართულების ხელმძღვანელი გიორგი ჯანელიძე.ვებინარი გამორჩეული იყო პრაქტიკული მიდგომით და თეორიულ მასალასთან ერთად მოიცავდა კონკრეტულ მაგალითებსა და ინსტრუმენტებს, რომელთა გამოყენებასაც მონაწილეები თავიანთ საქმიანობაში შეძლებენ.მსგავსი ტიპის ვებინარები კიდევ უფრო აძლიერებს მეწარმეებისთვის ხელმისაწვდომ რესურსებს, რომლებიც აუცილებელია წარმატებული ბიზნესის შექმნისთვის.#შენი შესაძლებლობების ბანკი

1745583141

ბიძინა ივანიშვილისადმი წერილში ნათია ჯანაშია და დავით ცეცხლაძე ირაკლი...

ნათია ჯანაშიას და დავით ცეცხლაძის მიმართვაში ბიძინა ივანიშვილისადმი ნათქვამია:„ბატონო ბიძინა,მოგმართავთ „ბრიტანულ-ქართული აკადემიისა“ და „თბილისის ბრიტანული საერთაშორისო სკოლის“ დამფუძნებელი პარტნიორები, ნათია ჯანაშია და დავით ცეცხლაძე.ბევრი დაიწერა იმის შესახებ, თუ როგორ ცდილობს სს „საქართველოს კაპიტალის“ ხელმძღვანელი, ნაციონალი ირაკლი გილაური მიიტაცოს ჩვენი ბიზნესი, ჩვენი სკოლები, რომლებიც ჩვენ ავაშენეთ და ვაქციეთ საერთაშორისო სტანდარტების ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებად. გილაურმა კი, გარდა იმისა, რომ მოტყუებით მიიღო ჩვენი 100% წილიდან 70% და არ შეასრულა საინვესტიციო ვალდებულებები, განიზრახა მიეტაცებინა ჩვენი ბიზნესი, რის სისრულეში მოსაყვანად, ჯერ მიითვისა სკოლის კუთვნილი სამ მილიონ ლარზე მეტი, ხოლო შემდეგ დირექტორის თანამდებობიდან უკანონოდ გამათავისუფლა მე, ნათია ჯანაშია და ბრუტალური, მხეცური გზებით მოახდინა სკოლის ოკუპაცია.ჩვენთვის, როგორც ნაციონალების მმართველობის დროს რეპრესირებული ოჯახისთვის, მტკივნეულია იმის გააზრება და აღიარება, რომ დღეს, ნაციონალური მოძრაობის საჯარო გასამართლების პარალელურად, ნაციონალი ირაკლი გილაური ბედავს და ნაცების მიერ აპრობირებული მეთოდებით, ახდენს სკოლის ოკუპაციას, ძალის გამოყენებითა და პოლიციის უკანონო ჩარევით ახორციელებს სკოლის თანამშრომლების დაშინებასა და გამოყვანას სკოლის შენობიდან. სამწუხაროა, რომ ჩვენ მიერ ღია წერილის არაერთგზის გამოქვეყნებისა თუ შესაბამისი უწყებებისადმი მიმართვის მიუხედავად, გილაური, პირადი კავშირების წყალობით, განაგრძობს სკოლის ოკუპაციასა და უკანონო ქმედებების ჩადენას. ჩვენ, სკოლის დამფუძნებელ პარტნიორებს გვიკრძალავს ჩვენ მიერ აშენებულ სკოლაში შესვლას.სკოლის შენობაში შესვლა გვეკრძალება არამხოლოდ როგორც პარტნიორებს, არამედ როგორც სკოლის მოსწავლეების მშობლებსაც, რითაც გილაური ახდენს ჩვენი ოთხი არასრულწლოვანი შვილის დისკრიმინაციას. ჩვენი შვილების მიმართ, რომლებიც „თბილისის ბრიტანული საერთაშორისო სკოლის“ მოსწავლეები არიან, სკოლის თვითმარქვია ადმინისტრაციისა და აკადემიური დირექტორის მხრიდან ხორციელდება დამამცირებელი, ბავშვების ფსიქიკის დამაზიანებელი ქმედებები, ყოველდღიურად ირღვევა ბავშვების უფლებები. ჩვენი შვილების უფლებების დარღვევის ფაქტებთან დაკავშირებით უკვე მივმართეთ შესაბამის უწყებებს და მათი ობიექტურობის იმედი გვაქვს.ნაციონალმა გილაურმა, პირადი კავშირების ბოროტად გამოყენებით, შეძლო და ორჯერ უკანონოდ დაარეგისტრირა სკოლის ახალი დირექტორები. ასევე, ცდილობს, სამართალწარმოების ყველა ეტაპზე შეზღუდოს ჩვენი შესაძლებლობები, რომ კანონის გზით არ მივაღწიოთ სიმართლის დადგენასა და ჩვენი უფლებების დაცვას. გარდა იმისა, რომ ნაციონალი გილაური უკანონო ქმედებებით ცდილობს სკოლის მიტაცებას, იგი ახდენს სახელმწიფო უწყებების დისკრედიტაციას, ახორციელებს რა ზოგიერთ მოხელეზე უკანონო ზემოქმედებას, რაც ეჭვქვეშ აყენებს სახელმწიფო სტრუქტურების ქმედითობასა და მიუკერძოებლობას.გთხოვთ, თქვენი კომპეტენციის ფარგლებში, მიიღოთ შესაბამისი ზომები, რომ გილაურს არ მიეცეს ჩვენი ბიზნესის მიტაცებისა და სახელმწიფო უწყებებით მანიპულირების შესაძლებლობა. ჩვენ ვაგრძელებთ ბრძოლას არამხოლოდ საქართველოში, არამედ გაერთიანებულ სამეფოშიც, სადაც გილაურის მიერ მართული ბრიტანული კომპანიის აქციები დაშვებულია ლონდონის საფონდო ბირჟაზე. ვწერდით იმის შესახებაც, რომ ლონდონში რეგისტრირებული Georgia Capital PLC და საქართველოში რეგისტრირებული სს „საქართველოს კაპიტალი“ ერთი მენეჯმენტის მიერ იმართება და ქართული კომპანიით ოპერირების მიზანი შესაძლო სისხლისსამართლებრივი და სხვა უკანონო ქმედებებიდან გამომდინარე შედეგების ბრიტანული კომპანიისათვის თავიდან აცილებაა. იმავდროულად, გილაური მანიპულირებს ბრიტანული კომპანიით, რომ ლონდონის საფონდო ბირჟაზე დაშვებული კომპანიის საქმიანი რეპუტაციით შევიდეს „საინვესტიციო“ გარიგებებში. შესაბამისად, ჩვენი ბრძოლა გაერთიანებულ სამეფოშიც გრძელდება, მიმდინარეობს სამართლებრივი პროცედურები, მათ შორის, გაერთიანებულ სამეფოში ირაკლი გილაურისათვის სისხლისსამართლებრივი პასუხისმგებლობის დაკისრებისა და მისი დასანქცირების მისაღწევად. ამასთან, მიმდინარეობს ლონდონის საფონდო ბირჟიდან Georgia Capital PLC-ის, როგორც შესაძლო თაღლითობის განმახორციელებელი კომპანიის გაძევებისათვის საჭირო სამართლებრივი მოქმედებები. იმედს ვიტოვებთ, რომ ქართული მართლმსაჯულება ისეთივე ეფექტიანი იქნება გილაურის შესაძლო დანაშაულებრივი ქმედებების გამოძიებისა და საქმეზე ობიექტური გადაწყვეტილების მიღების თვალსაზრისით, როგორც გაერთიანებული სამეფოს შემთხვევაშია“.  (R)

1745562700

თიბისის ბიზნესმომხმარებლად დარეგისტრირება უკვე ბიზნესმობაილბანკით, 90...

დღეიდან, ბიზნესებს შესაძლებლობა აქვთ, თიბისის მომხმარებლები ციფრულად, 90 წამში გახდნენ და ამისათვის ფილიალში მისვლა და დამატებითი პროცედურების გავლა საჭირო აღარ არის.ბიზნესები ციფრულად შეძლებენ გადმოწერონ ბიზნეს მობაილბანკი, გაიარონ რეგისტრაცია პირადობის მოწმობის გარეშე, გახსნან ანგარიში და მიიღონ მათი ბიზნესისთვის საჭირო ყველა ფინანსური მომსახურება ისე, რომ  დამატებით ფილიალში ვიზიტი არ დასჭირდეთ.ამასთანავე, თიბისის და ვიზას ერთობლივი ინიციატივით, ბიზნესები, რომლებიც ციფრულად დარეგისტრირდებიან თიბისის ბიზნეს მობაილბანკში, 1 წლის განმავლობაში უფასოდ ისარგებლებენ ვიზას სტარტაპ ნაკრებით.ბიზნეს მობაილბანკის გადმოწერა შესაძლებელია ბმულზე

1745396319

GCCA-იმ სამშენებლო მოწყობილობების ბაზარზე განხორციელებულ კონცენტრაციაზ...

ბაზრის ანალიზის შედეგად დადგინდა, რომ 2023 წელს, ქვეყნის მასშტაბით, ამწე მოწყობილობებით მომსახურების ბაზარზე ეკონომიკურ საქმიანობას  81 ეკონომიკური აგენტი ახორციელებდა, ბაზრის საერთო მოცულობამ შეადგინა 83 969 189.7 ლარი. შესაბამისი ბაზრის კონცენტრაციის ჰერფინდალ-ჰირშმანის ინდექსი (HHI) კონცენტრაციის განხორციელებამდე  803.6 ერთეულს უტოლდებოდა, რაც დაბალკონცენტრირებული ბაზრის მაჩვენებელია. კონცენტრაციის შედეგად კი ჰერფინდალ-ჰირშმანის ინდექსი  მხოლოდ 7.5 პუნქტით იზრდება, 811.1 ერთეულამდე. ამდენად, ანალიზმა ცხადყო, რომ ბაზარი დაბალკონცენტრირებულია, ხოლო კონცენტრაციის შედეგად ჰერფინდალ-ჰირშმანის ინდექსის ზრდის მაჩვენებელი - უმნიშვნელოა.  შესაბამისად, GCCA-ს  შეფასებით, განხორციელებული კონცენტრაცია არსებით გავლენას კონკურენტულ გარემოზე არ მოახდენს.ინფორმაციისთვის: GCCA-ს წინასწარ სავალდებულო წერილობით შეტყობინებას ექვემდებარება კონცენტრაცია თუ მისი მონაწილე პირების ჯამური ერთობლივი შემოსავალი, საქართველოს ტერიტორიაზე, წინა ფინანსური წლის მდგომარეობით, 20 მილიონ ლარს აღემატება და ამასთან, კონცენტრაციის მონაწილე მინიმუმ ორი პირიდან თითოეულის ერთობლივი შემოსავალი 5 მილიონ ლარზე მეტია. GCCA-ის გვერდის ავლით, მის მიერ შეტყობინების განხილვამდე ან უარყოფითი დასკვნის მიუხედავად, სავალდებულო შეტყობინებას დაქვემდებარებული კონცენტრაციის განხორციელების შემთხვევაში, შეტყობინების წარდგენის ვალდებულების მქონე პირი ჯარიმდება.2025 წელს, საქართველოს კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტომ (GCCA) 5 კონცენტრაციაზე თანხმობა გასცა. ამ ეტაპზე, 4 კონცენტრაციასთან დაკავშირებით სააგენტო საკითხს სწავლობს.

1745308521

აღმოაჩინეთ მარკეტინგული კურსები საქართველოს ბანკის ბიზნესკურსზე

პლატფორმაზე ახლა 60-მდე კურსია განთავსებული. მათ შორისაა მარკეტინგის მიმართულებს კურსები, რომლებიც ამ დარგის თანამედროვე პრინციპებსა და მეთოდებს მიმოიხილავს. კურსები ხელმისაწვდომია დისტანციურად, ვიდეოლექციების ფორმატში და მათი გავლა ნებისმიერ მსურველს, ნებისმიერ დროს შეუძლია.მარკეტინგული კვლევის როლი ბიზნესშიამ კურსის გავლის შემდეგ გაიგებთ, თუ რა მნიშვნელობა აქვს მარკეტინგული კვლევის დაგეგმარების სწორ პროცესსა და ჩატარებას ბიზნესისთვის. გაეცნობით მარკეტინგული კვლევის მეთოდებს, თვისებრივი და რაოდენობრივი კვლევების ძირითად უპირატესობებსა და განსხვავებებს. ასევე გაიგებთ, თუ რა ინფორმაციას გვაძლევს მარკეტინგული კვლევა ბიზნესის განვითარებისა და წინსვლისთვის. კურსი შედგენილია გლობალური კვლევითი-საკონსულტაციო კომპანია ACT-ის აღსრულების ლიდის, ნატალია კვიწინაშვილის, მიერ.დარეგისტრირდით კურსზე ამ ბმულიდან.Email მარკეტინგიბიზნესკურსზე „Email მარკეტინგი“ შეისწავლით, მომხმარებლის ელექტრონული ფოსტის მისამართის შეგროვების მეთოდებს, ტექსტური მეილების ვიზუალიზაციასა და ციფრული ხელსაწყოების ისე გამოყენებას, რომ შეძლოთ ეფექტური კამპანიების დაგეგმვა და გაშვება თქვენი ბიზნესისთვის. კურსს უძღვება საქართველოს ბანკის ციფრული არხების ხელმძღვანელი, სოსო გომარელი.დარეგისტრირდით კურსზე ამ ბმულიდან.ელექტრონული კომერციააღნიშნული კურსით გაიგებთ, როგორ შექმნათ ელექტრონული კომერციის ვებგვერდი, რომელი პლატფორმები გამოიყენოთ, რა როლს ასრულებს ხელოვნური ინტელექტი და ციფრული მარკეტინგი ამ გზაზე. ეს ყველაფერი კი წარმატებული ბიზნესის წამოწყებასა თუ მართვაში დაგეხმარებათ. მას უძღვება ელექტრონული კომერციის სპეციალისტი, თორნიკე აფხაზი.დარეგისტრირდით კურსზე ამ ბმულიდან.კონტენტის მენეჯმენტიამ კურსით შეიტყობთ, რა მნიშვნელობა აქვს კონტენტის მარკეტინგს დამწყები ბიზნესებისთვის, კონტენტის როგორი ფორმატები არსებობს, როგორ უნდა შეადგინოთ კონტენტის სტრატეგია და დაგეგმოთ კამპანია. კურსის განმავლობაში გაიცნობთ მარტივ აპლიკაციებს, რომლებიც კონტენტის შექმნაში დაგეხმარებათ, ამასთან, გაეცნობით თანამედროვე ტენდენციებს. კურსი მოამზადა ესერტი კონტენტ სტუდიოს დამფუძნებელმა ლიანა მეტრეველმა.დარეგისტრირდით კურსზე ამ ბმულიდან.ბრენდინგიბრენდინგის ბიზნესკურსის გავლის შემდეგ გაიგებთ, სად იწყება ბრენდი, რა ნაბიჯები უნდა გადადგათ მის ასაშენებლად, როგორ უნდა შეურჩიოთ ბრენდს მთავარი საკომუნიკაციო გზავნილი, როგორ დაარქვათ სახელი, რა დეტალები გაითვალისწინოთ ბრენდის დიზაინის შექმნისას და სხვა. კურსს უძღვება ალექს ჩიქოვანი, Live Branding-ის დამფუძნებელი და აღმასრულებელი დირექტორი.დარეგისტრირდით კურსზე ამ ბმულიდან.ინფორმაციისთვის, ბიზნესკურსი ბიზნეს 360°-ის ნაწილია. ბიზნეს 360° კი ციფრული პლატფორმაა, რომელიც ყველა იმ შესაძლებლობას აერთიანებს, რასაც საქართველოს ბანკი მცირე და საშუალო ბიზნესისთვის ქმნის — იქნება ეს საგანმანათლებლო პროექტები, განვითარებაზე ორიენტირებული პროგრამები, შეთავაზებები, ღონისძიებები, სექტორული კვლევები თუ სხვა.

1744885869

საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით, ბუღალტრული პროცესების გაციფრულების ვორ...

ამჯერად, რეგულარული ბიზნეს-ღონისძიებების სერიის მორიგი შეხვედრა გაიმართა, სადაც Fas Group-ის დამფუძნებელმა, ნათია სხვიტარიძე ბუღალტრული პროცესების გაციფრულებაზე ისაუბრა.ვორკშოპზე მცირე და საშუალო ბიზნესის წარმომადგენლები გაეცნენ: სტაბილური შემოსავლების უზრუნველყოფისა და ხარჯების ეფექტიანად მართვის გზებს; ბუღალტრული აღრიცხვის თანამედროვე მეთოდებსა და ტექნოლოგიებს; აღრიცხვისა და დეკლარირების მეთოდებს Fas Group-ის ახალი პროდუქტის დახმარებით. ღონისძიებას ბიზნესის 70-მდე წარმომადგენელი ესწრებოდა. ხოლო მათ, ვინც ვერ მოახერხა ვორკშოპში მონაწილეობის მიღება, შესაძლებლობა აქვთ, ბუღალტრული პროცესების შესახებ მეტი ინფორმაცია საქართველოს ბანკის ბიზნესკურსიდან მიიღონ.ნათია სხვიტარიძის ავტორობით შექმნილი ბიზნესკურსი „როგორ დავთვალოთ სწორად“ ნებისმიერი მსურველისთვის ონლაინ ვიდეოლექციების ფორმატშია ხელმისაწვდომი. კურსის დახმარებით გაეცნობით ბუღალტრულ და ფინანსურ საკითხებს, რომლებსაც გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს კომპანიის სწორად ფუნქციონირებისა და განვითარებისთვის.„ბიზნესის საჭიროებების კვლევა ჩვენი ყოველდღიური საქმიანობის განუყოფელი ნაწილია. სწორედ ამ კვლევების შედეგად მიღებული მიგნებებით ჩვენ ვქმნით მრავალფეროვან პროექტებს მცირე და საშუალო ბიზნესისთვის — როგორც ფიზიკური შეხვედრების, ისე დისტანციური სასწავლო რესურსების სახით. მათ შორისაა ღონისძიებები და კურსები საბუღალტრო თემატიკაზე. ჩვენთვის განსაკუთრებით საამაყოა მზარდი დაინტერესება ამ პროექტების მიმართ. ეს გვაძლევს მოტივაციას, არ გავჩერდეთ და ჩვენი წვლილი შევიტანოთ ბიზნესის გაძლიერებაში“, — აცხადებენ საქართველოს ბანკში.ინფორმაციისთვის, ბიზნეს 360° ციფრული პლატფორმაა, რომელიც ყველა იმ შესაძლებლობას აერთიანებს, რასაც საქართველოს ბანკი მცირე და საშუალო ბიზნესისთვის ქმნის — იქნება ეს საგანმანათლებლო პროექტები, განვითარებაზე ორიენტირებული პროგრამები, შეთავაზებები, ღონისძიებები, სექტორული კვლევები თუ სხვა.

1744806230

თიბისის მხარდაჭერით, „ფენიქსი - პროექტირების მენეჯმენტმა“ ბიზნესი გააფ...

თიბისის მხარდაჭერით, კომპანიამ ბაზარზე არსებულ მზარდ მოთხოვნას უპასუხა და ახალი მანქანა-დანადგარები შეიძინა, რომლებიც კერამიკული ფილების დამუშავებისთვის გამოიყენება. აღნიშნული ინვესტიცია „ფენიქსი - პროექტირების მენეჯმენტს“ წარმოების გაზრდისა და ბიზნესის განვითარების საშუალებას მისცემს როგორც საქართველოში, ასევე მის ფარგლებს გარეთ.„ფენიქსი - პროექტირების მენეჯმენტი“ უკვე მრავალი წელია ოპერირირებს არამხოლოდ ქართულ, არამედ რეგიონულ ბაზარზე. კომპანია იტალიური პრემიუმ ბრენდის Laminam-ის ექსკლუზიური წარმომადგენელია საქართველოში, რომელიც თავის მხრივ აწარმოებს დიდი ფორმატის კერამიკულ ზედაპირებს.  კომპანია  უზრუნველყოფს შენობის როგორც ექსტერიერის, ისე ინტერიერის მოპირკეთებას, კერძოდ, ინტერიერში სამზარეულოს ზედაპირების, ნიჟარების დაფების, ბუხრის  და სხვა ზედაპირების მოწყობას.თიბისის, როგორც ბიზნესის N1 მხარდამჭერს, სამშენებლო მასალების მოპოვების, წარმოებისა და ვაჭრობის სექტორის განვითარებაში მნიშვნელოვანი წვლილი  შეაქვს  და ბოლო სამი წლის განმავლობაში ბაზრის ძირითადი წილი - 40%-მდე - უკავია. ბანკი აქტიურად აგრძელებს სექტორის მხარდაჭერასა  და გაძლიერებას. 

1744800584

კონკურენციის სააგენტომ „კამპა“ უსამართლო კომერციულ საქმიანობაში ამხილა

კონკურენციის სააგენტოს ცნობით, საქმის განხილვისას, შესწავლილი გარემოებებისა და წარმოდგენილი მტკიცებულებების საფუძველზე დადასტურდა, რომ მოვაჭრე თავისი ერთ-ერთი პროდუქტის („ალუბლისა და ბროწეულის წვენი 100%") ძირითადი ინგრედიენტების  შესახებ ინფორმაციას მომხმარებლებს შეცდომაში შემყვანი ფორმით აწვდის. კერძოდ, კონკრეტული წვენის შეფუთვის ძირითადი ვიზუალური ნაწილის მიხედვით, მის ძირითად შემადგენლობას  ალუბლისა და ბროწეულის აღდგენილი კონცენტრირებული წვენი წარმოადგენს, ხოლო იმავე შეფუთვის უკანა მხარეს -  წვრილი ასოებით მითითებულია, რომ წვენში 80%-ის მოცულობით არის ვაშლის კონცენტრირებული წვენი, ხოლო ალუბლისა და ბროწეულის წვენები მხოლოდ 10-10%.მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ „მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ" საქართველოს კანონი ადგენს ინფორმირებული მომხმარებლის მაღალ სტანდარტს, ვინაიდან მომხმარებელმა სწორედ მოვაჭრის მიერ მიწოდებული ინფორმაციის საფუძველზე უნდა მიიღოს გააზრებული და მისი ნების შესაბამისი გადაწყვეტილება.სააგენტოს პოზიციით, აღნიშნული საქმის შესწავლის ფარგლებში დადგინდა, რომ მომხმარებლის შეცდომაში შეყვანის ხარისხი განსაკუთრებული ინტენსივობით ხასიათდება. შპს „კამპას" მიერ წვენის შეფუთვის ფორმაში იკვეთება მომხმარებლისთვის ურთიერთგამომრიცხავი ინფორმაციის მიწოდება,  რამაც გამოიწვია ან შესაძლოა გამოიწვიოს მომხმარებლის მოტყუება.ყოველივე ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, GCCA-ის გადაწყვეტილებით, მოვაჭრე ვალდებულია, მომხმარებლის უფლებების შესახებ კანონით დადგენილი სტანდარტის შესაბამისად, მომხმარებლის შეცდომაში შემყვანი ეფექტის მაქსიმალური გამორიცხვით, შეცვალოს კონკრეტული წვენის ეტიკეტირება და მომხმარებელს პროდუქციის შესახებ - საქართველოს სახელმწიფო ენაზე, მკაფიოდ და გასაგებად მიაწოდოს უტყუარი, სრული ინფორმაცია.

1744793208

„ნოვას" მომხმარებლის დარღვეული უფლებების აღსადგენად 1 თვე მისცეს

GCCA-ის მიერ საკითხის შესწავლის პროცესში დადგინდა, რომ სპეციალური შეთავაზებების/ფასდაკლებების პერიოდში, მოვაჭრის მიერ არ განხორციელდა საქონლის მარაგების დროული გადამოწმება, ასევე, მოვაჭრის ვებგვერდზე საქონლის ხელმისაწვდომობის შესახებ სწორი და მკაფიო ინფორმაციის განთავსება. შედეგად, მომხმარებელმა მარაგის ამოწურვის შესახებ ინფორმაცია სპეციალური შეთავაზებების დასრულების შემდგომ გაიგო და  ფასდაკლებით სარგებლობის შესაძლებლობა შეეზღუდა.სააგენტოს პოზიციით, მოვაჭრე ვალდებულია, სახელშეკრულებო ურთიერთობაში შესვლამდე, ფასდაკლების შეთავაზების პერიოდში, უზრუნველყოს მარაგების შესახებ ინფორმაციის დროული განახლება და მკაფიოდ, არაორაზროვნად მიწოდება. იმ შემთხვევაში თუ - აღნიშნული ინფორმაციის დროული განახლება ვერ ხორციელდება, მოვაჭრემ უნდა უზრუნველყოს ალტერნატიული, იმავე კატეგორიის საქონელის (არსებობის შემთხვევაში)ფასდაკლებით შეთავაზება, რომლითაც მომხმარებელს შეკვეთის განთავსების დღეს შეეძლო ესარგებლა. თუ ფასდაკლების პერიოდის განმავლობაში მომხმარებელმა უკვე განათავსა შეკვეთა და განახორციელა შესყიდვა, ის არ უნდა დაზარალდეს იმის გამო, რომ მოვაჭრემ მარაგები არასწორად მართა.შესაბამისად, სააგენტოს გადაწყვეტილებით, მოვაჭრეს განესაზღვრა - 1 თვის ვადა, რათა მომხმარებელთა დარღვეული უფლებები აღადგინოს და  უსამართლო კომერციული საქმიანობის განხორციელების ფაქტი აღმოფხვრას.

1744704161