GE EN
სტატისტიკა
თეატრალური სპექტაკლების რაოდენობა 3.5%-ით შემცირდა

2024 წელს ქვეყანაში 4 800 ღონისძიება ჩატარდა, აქედან 177 იყო გასვლითი (ქალაქის გარეთ). საზღვარგარეთ ჩატარებული ღონისძიებების რაოდენობამ 136 ერთეული შეადგინა.საქსტატის მონაცემებით, 2024 წელს ჩატარებული სპექტაკლების რაოდენობა, წინა წელთან შედარებით 3.5%-ით შემცირდა და 4 518 ერთეული შეადგინა. სპექტაკლების დაახლოებით ორი მესამედი (69.4%) თბილისში ჩატარდა.ქვემოთ მოცემულ დიაგრამაზე წარმოდგენილია ჩატარებული სპექტაკლების რაოდენობა რეგიონების მიხედვით, 2023-2024 წლებში.საქსტატის მონაცემებით, 2024 წელს ღონისძიებებზე დამსწრე მაყურებელთა საერთო რიცხოვნობა, წინა წელთან შედარებით 17.6%-ით შემცირდა და 636.1 ათასი შეადგინა. მაყურებელთა ორი მესამედი (66.2%-ით) თბილისზე მოდის, ამ მაჩვენებლით მეორე ადგილზე იმერეთია (10.3%-ით).ქვემოთ მოცემულ დიაგრამაზე წარმოდგენილია მაყურებელთა რიცხოვნობა რეგიონების მიხედვით, 2023-2024 წლებში.2024 წელს საქართველოში 261 მუზეუმი და მუზეუმ-ნაკრძალი ფუნქციონირებდა, საიდანაც 104 ერთეული წარმოადგენს მემორიალურ მუზეუმს, 74 ერთეული - ისტორიულს (მხარეთმცოდნეობის), 23 ერთეული - ხელოვნების, 13 ერთეული - მუზეუმ-ნაკრძალს, 2 ერთეული - ლიტერატურულს, ხოლო 45 - სხვა სახის მუზეუმს.2024 წელს ყველაზე მეტი მუზეუმი ფუნქციონირებდა თბილისში (22.6%). ამ მაჩვენებლით მეორე და მესამე ადგილებზე იმერეთის (15.3%) და კახეთის (14.2%) რეგიონებია.2024 წელს მუზეუმებში დამთვალიერებელთა რიცხოვნობა, წინა წელთან შედარებით 7.8%-ით შემცირდა და 1.9 მლნ. კაცი შეადგინა. საშუალოდ ერთ მუზეუმზე 7.3 ათასი დამთვალიერებელი მოდის.ქვემოთ მოცემულ დიაგრამაზე წარმოდგენილია დამთვალიერებელთა რიცხოვნობა რეგიონების მიხედვით, 2023-2024 წლებში. 2024 წელს მუზეუმებში ექსკურსიების რაოდენობა 3%-ით შემცირდა და 45 ათასი შეადგინა, ხოლო გამოფენათა რაოდენობა - 2.5%-ით გაიზარდა და 939 ერთეული იყო.

1749799675

რამდენ წყალს და ელექტროენერგიას მოიხმარს ChatGPT მომხმარებლის 1 კითხვი...

ალტმანის თქმით, მომხმარებლის საშუალო მოთხოვნის დასამუშავებლად საჭიროა 0,34 ვტ/სთ ელენერგია – ეს დაახლოებით იმდენივეა, რამდენსაც ელექტროღუმელი ერთ წამში ხარჯავს. გარდა ამისა, მონაცემების დამუშავების ცენტრების გასაგრილებლად თითოეულ მოთხოვნაზე საშუალოდ 0.00038 ლიტრი წყალი იხარჯება, რაც ერთი ჩაის კოვზის მეთხუტმეტედია.ალტმანმა ისიც აღნიშნა, რომ მომავალში ხელოვნური ინტელექტის მუშაობის ღირებულება ელექტროენერგიის ღირებულებას უნდა გაუტოლდეს, თუმცა მას დაანგარიშების მეთოდიკა არ დაუკონკრეტებია.კომპანიის ხელმძღვანელი თავის ბლოგში ასევე აღნიშნავს, რომ 2025 წელს უკვე გამოჩნდა AI-პროგრამები, რომლებსაც ნამდვილი სამუშაოს შესრულება შეუძლია და ამიერიდან კომპიუტერული კოდის წერა ისეთი აღარასდროს იქნება, როგორიც მანამდე იყო. 

1749725463

პირდაპირი უცხოური ინვესტიციები 7.7%-ით შემცირდა

ქვემოთ მოცემული დიაგრამა ასახავს საქართველოში განხორციელებული პირდაპირი უცხოური ინვესტიციების დინამიკას 2023-2025 წლებში: 2025 წლის I კვარტალში სააქციო კაპიტალმა $62.1 მლნ შეადგინა, რაც მთლიანი პირდაპირი უცხოური ინვესტიციების 34.6%-ია. რეინვესტიციამ $150 მლნ შეადგინა და მისი წილი 83.6%-ით განისაზღვრა.2025 წლის I კვარტალში პირველ ადგილზეა ჩეხეთი - $43 მლნ-ით, რაც მთლიანი პირდაპირი უცხოური ინვესტიციების 23.9%-ს შეადგენს, მეორე ადგილზე იმყოფება აშშ - $39.6 მლნ-ით (22.1%), ხოლო მესამეზე თურქეთი - $28.1 მლნ-ით (15.7%).სამი უმსხვილესი ინვესტორი ქვეყნის წილი ინვესტიციების მთლიანი მოცულობის 61.7%-ს შეადგენს.2025 წლის I კვარტალში პირდაპირი უცხოური ინვესტიციები უმსხვილესი ინვესტორი ქვეყნების მიხედვით წარმოდგენილია დიაგრამაზე:საქსტატის მონაცემებით, 2025 წლის I კვარტალში ყველაზე მეტი პირდაპირი უცხოური ინვესტიცია ენერგეტიკის სექტორში  განხორციელდა და $70.2 მლნ შეადგინა, რაც მთლიანი პირდაპირი უცხოური ინვესტიციების 39.1%-ია. მეორე ადგილს იკავებს ინფორმაციისა და კომუნიკაციის სექტორი - $52.3 მლნ-ით (29.2%), ხოლო მესამეზე იმყოფება დამამუშავებელი მრეწველობის სექტორი $27.5 მლნ-ით (15.3%).საქსტატის მონაცემებით, სამი უმსხვილესი სექტორის წილმა (განხორციელებული პირდაპირი უცხოური ინვესტიციების მიხედვით) 83.6% შეადგინა.2025 წლის I კვარტალში განხორციელებული პირდაპირი უცხოური ინვესტიციები ეკონომიკის სექტორების მიხედვით წარმოდგენილია დიაგრამაზე: 

1749453599

ბიზნეს სექტორის ბრუნვა ₾56 მილიარდია

ზრდის ტენდენციით ხასიათდება ბიზნეს სექტორის პროდუქციის გამოშვების მაჩვენებელიც. 2025 წლის I კვარტალში მისი მოცულობა ₾20.7 მილიარდით განისაზღვრა, რაც გასული წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელზე 15.6%-ით მეტია:2025 წლის I კვარტალში ბიზნეს სექტორის ბრუნვის მოცულობის 70.6% მსხვილ ბიზნესზე მოდიოდა, 13.5% - საშუალოზე, ხოლო 15.9% კი - მცირე ბიზნესზე.განსხვავებული განაწილება იყო პროდუქციის მთლიანი გამოშვების შემთხვევაში: მსხვილ ბიზნესზე მოდიოდა პროდუქციის გამოშვების 48.6%, საშუალოზე - 23.1%, ხოლო მცირე ბიზნესზე - 28.3%.საქსტატის მონაცემებით, 2025 წლის I კვარტალში საწარმოთა მიერ განხორციელებულმა საქონლისა და მომსახურების მთლიანმა ყიდვებმა ₾28.8 მლრდ (გასული წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 11.9%-ით მეტი), ხოლო გადასაყიდად განკუთვნილი საქონლისა და მომსახურების ყიდვებმა - ₾17.2 მლრდ (გასული წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 7.9%-ით მეტი) შეადგინა.2025 წლის I კვარტალში ბიზნეს სექტორში დასაქმებულთა საშუალო რაოდენობა 771 ათასი კაცით განისაზღვრა, რაც გასული წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელზე 2.9%-ით მეტია. დასაქმებულთა მთლიანი რაოდენობიდან 43.9% ქალი იყო, ხოლო 56.1% - კაცი.დასაქმებულთა მთლიანი რაოდენობის 43.7% მსხვილ ბიზნესზე მოდიოდა, 20.7% - საშუალოზე, ხოლო 35.5 პროცენტი - მცირე ბიზნესზე. საანგარიშო პერიოდში, დაქირავებულთა მთლიანმა რაოდენობამ 718.9 ათასი კაცი შეადგინა (გასული წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 2.2%-ით მეტი), ხოლო საწარმოთა მთლიანი დანახარჯები პერსონალზე ₾4 776.5 მლნ-ით განისაზღვრა (გასული წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით 11.9%-ით მეტი).საქსტატის მონაცემებით, 2025 წლის I კვარტალში, ბიზნეს სექტორში დაქირავებით დასაქმებულთა საშუალო თვიური ხელფასი 2 169.6 ლარს გაუტოლდა (გასული წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელთან შედარებით გაზრდილია 184.2 ლარით), ხოლო მათ შორის ქალების ხელფასმა 1 711.5 ლარი შეადგინა (გასული წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელთან შედარებით გაიზარდა 152.3 ლარით).საწარმოთა ზომის მიხედვით საშუალო თვიური ხელფასი კი შემდეგნაირია: მსხვილი ბიზნესი – ₾2 311 საშუალო ბიზნესი – ₾2 559.1 მცირე ბიზნესი – ₾1 675.8  2025 წლის I კვარტალში ბიზნეს სექტორის ბრუნვის მოცულობის სტრუქტურაში ყველაზე მაღალი წილი - 35.9% მოდის ხელოვნება, გართობა და დასვენების დარგზე, მეორე ადგილზეა ვაჭრობა (ავტომობილების და მოტოციკლების რემონტის ჩათვლით) 32.7%-იანი წილით, შემდეგ მოდის დამამუშავებელი მრეწველობა - 7.1%-იანი წილით, მშენებლობა - 5%-იანი წილით, ინფორმაცია და კომუნიკაცია - 4.7%-იანი წილით, ტრანსპორტი და დასაწყობება - 4.4%-იანი წილით, ხოლო 10.2% დანარჩენ დარგებზე ნაწილდება:2025 წლის I კვარტალში ბიზნეს სექტორის პროდუქციის გამოშვებაში პირველ და მეორე ადგილებს იკავებს დამამუშავებელი მრეწველობა  (18.1%) და ვაჭრობა (17.1%), შემდეგ მოდის მშენებლობა (15.1%), ინფორმაცია და კომუნიკაცია (12.6%) და ტრანსპორტი და დასაწყობება (9.1%), ხოლო დანარჩენ დარგებს სტრუქტურაში 28%-იანი წილი უჭირავს.2025 წლის I კვარტალში დასაქმებულთა რაოდენობის მიხედვით ბიზნეს სექტორში ვაჭრობის (საბითუმო და საცალო ვაჭრობა; ავტომობილების და მოტოციკლების რემონტი), დამამუშავებელი მრეწველობისა და ჯანდაცვის და სოციალური მომსახურების საქმიანობების დარგები ლიდერობენ შესაბამისად, 29.1, 11.7 და 9.7 პროცენტიანი წილებით. სტრუქტურაში მნიშვნელოვანი წილი მოდის ტრანსპორტისა და დასაწყობების (8%), მშენებლობის (7.7%), აგრეთვე  ინფორმაცია და კომუნიკაციის (6.1%) და განთავსების საშუალებებით უზრუნველყოფის და საკვების მიწოდების საქმიანობების (5.3%) დარგის საწარმოებზეც:ქვემოთ მოცემული გრაფიკი ასახავს რეგიონების (თბილისის გარდა) მიხედვით ბრუნვასა და პროდუქციის გამოშვებას (მლნ. ლარი):დასაქმებულთა რაოდენობა რეგიონების მიხედვით შემდეგნაირად ნაწილდება:  თბილისი – 66% აჭარის ა.რ. – 9.3% იმერეთი – 6.5% ქვემო ქართლი – 5.4% სამეგრელო-ზემო სვანეთი – 3.4% კახეთი - 2.7% შიდა ქართლი - 2.2% მცხეთა-მთიანეთი - 1.7% სამცხე-ჯავახეთი - 1.4% გურია - 0.9% რაჭა-ლეჩხუმი და ქვემო სვანეთი - 0.3%

1749026108

ბიზნესი მთავარ გამოწვევად საქონლისა და მომსახურების ფასების ზრდას ასახ...

საქსტატის თანახმად, 2024 წლის განმავლობაში, საწარმოთა 7.3%-მა ბაზარზე შემოიტანა ახალი ან არსებითად გაუმჯობესებული საქონელი, ხოლო იმ საწარმოთა წილი, რომლებმაც აღნიშნულ პერიოდში დანერგეს ახალი ან არსებითად გაუმჯობესებული მომსახურება, განისაზღვრა 7%-ით.საქონლისა და მომსახურების ინოვაციები უმეტეს შემთხვევაში საწარმოების მიერ დამოუკიდებლად იყო შემუშავებული (შესაბამისად 81.4% და 69.9%). სხვა შემთხვევებში ამ კუთხით მათ მხარდაჭერა მიიღეს სხვა საწარმოებისგან ან დაწესებულებებისაგან. განხორციელებული ინოვაციების 56.3% ახალი იყო საწარმოებისთვის, ხოლო 43.7% სიახლეს წარმოადგენდა ბაზრისთვის.საწარმოთა მიერ ახალი ან გაუმჯობესებული ბიზნეს პროცესების ინოვაციების 80.9% შემუშავებული იქნა უშუალოდ საწარმოს მიერ, 22.6% — სხვა საწარმოებთან ან დაწესებულებებთან ერთად, 21.9% მოდის სხვა საწარმოების ან დაწესებულებების მიერ შემუშავებული საქონლის/მომსახურების ადაპტირება — მოდიფიცირების განხორციელებაზე, ხოლო 19.7% შემუშავებული იქნა სხვა საწარმოების ან დაწესებულებების მიერ.ეკონომიკური საქმიანობის სტრატეგიების შეფასებისას მაღალ ხარისხზე ფოკუსირებას საწარმოთა 47.2%-მა მიანიჭა მაღალი მნიშვნელობა, საწარმოთა 35.6% მაღალ მნიშვნელობას ანიჭებს ფოკუსირებას არსებული საქონლის/მომსახურების გაუმჯობესებაზე, ხოლო საწარმოთა 34.2% მაღალ მნიშვნელობას ანიჭებს ფოკუსირებას არსებულ მომხმარებელთა ჯგუფების დაკმაყოფილებაზე.

1748591533

საქართველომ ადგილობრივი ვიზიტორების 1.2% დაკარგა

2025 წლის პირველ კვარტალში საქართველოს რეზიდენტი ვიზიტორების მიერ საქართველოს ტერიტორიაზე განხორციელებული ტურისტული ტიპის ვიზიტების საშუალო თვიური რაოდენობა 623.6 ათასით განისაზღვრა, რაც 9.4%-ით ნაკლებია წინა წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე.ვიზიტორების უმრავლესობა, 36%, 31-50 წლამდე ასაკობრივ კატეგორიას მიეკუთვნებოდა, ქალების რაოდენობა კი ვიზიტორების ჯამური რაოდენობის 55%-ს შეადგენდა.გამოკვლევის შედეგების მიხედვით, ვიზიტორების 35.6% თბილისის მცხოვრებია, 15.6% მოდის იმერეთის, რაჭა-ლეჩხუმისა და ქვემო სვანეთის რეგიონზე, 9.1% — აჭარაზე, 9.1% — ქვემო ქართლზე, ხოლო დანარჩენი რეგიონები შედარებით დაბალი წილებით არის წარმოდგენილისაანგარიშო პერიოდში ყველაზე მეტი ვიზიტი განხორციელდა თბილისში (საშუალოდ 378.2 ათასი ვიზიტი თვეში) და იმერეთის რეგიონში (საშუალოდ 328.4 ათასი ვიზიტი თვეში). საქსტატის მონაცემებით, 2025 წლის პირველ კვარტალში განხორციელებული ვიზიტებისას გაწეული საშუალო თვიური ხარჯების მოცულობა განისაზღვრა 242.4 მილიონი ლარით, რაც 8.8%-ით ნაკლებია გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე. ამასთან, ერთ ვიზიტზე გაწეული საშუალო ხარჯი შემცირდა 5.9%-ით და 160.8 ლარს გაუტოლდა.

1748591412

ინტერნეტზე წვდომა საწარმოთა 95.2%-ს აქვს

2024 წელს საწარმოებში დასაქმებულთა 26.8% იყენებდა საწარმოს კუთვნილ პორტატულ კომპიუტერს ან სმარტფონს, რომელიც უზრუნველყოფდა ინტერნეტთან კავშირს (მხოლოდ საწარმოს მიზნებისთვის), ხოლო იმ საწარმოთა პროცენტული წილი, რომლებიც იყენებდნენ ვებგვერდს ან ვებსაიტს, განისაზღვრა 13.9%-ით.სამიზნე საწარმოთა ვებგვერდებს ან ვებსაიტებს გააჩნდათ შემდეგი ტიპის შესაძლებლობები/საშუალებები:ამასთან, საწარმოები ძირითადად იყენებდნენ სოციალური მედიის ისეთ სახეებს, როგორიცაა სოციალური ქსელი (Facebook, Linkedin და ა.შ.) – 28.8%, ხოლო საწარმოთა 70.7% საერთოდ არ იყენებდა სოციალური მედიის საშუალებებს.

1748589925

აპრილში საქართველოს ეკონომიკა 7,5%–ით გაიზარდა – საქსტატი

2025 წლის აპრილში, წინა წლის შესაბამის პერიოდთან შედარებით, ზრდის მიმართულებით მნიშვნელოვანი წვლილი შეიტანა შემდეგმა დარგებმა: ინფორმაცია და კომუნიკაცია, საფინანსო და სადაზღვევო საქმიანობები, სამთომოპოვებითი მრეწველობა, უძრავ ქონებასთან დაკავშირებული საქმიანობები, ტრანსპორტი და დასაწყობება.კლების ტენდენცია დაფიქსირდა მშენებლობის და დამამუშავებელი მრეწველობის სექტორებში

1748589540

მოსახლეობის 9.4% სიღარიბის აბსოლუტურ ზღვარს ქვევითაა

ქვემოთ მოცემულ დიაგრამაზე წარმოდგენილია სიღარიბის აბსოლუტურ ზღვარს ქვევით მყოფი მოსახლეობის წილი, 2010-2024 წლებში.2024 წელს აბსოლუტური სიღარიბის მაჩვენებელი ქალაქის ტიპის დასახლებებში 1.6 პ.პ.-ით შემცირდა და 7.8% შეადგინა, ხოლო სოფლის ტიპის დასახლებებში 3.7 პ.პ.-ით შემცირდა და 11.9%-ს გაუტოლდა.ქვემოთ მოცემულ დიაგრამაზე წარმოდგენილია სიღარიბის აბსოლუტურ ზღვარს ქვევით მყოფი მოსახლეობის წილი ქალაქ-სოფლის მიხედვით, 2010-2024 წლებში.2024 წელს, სიღარიბის აბსოლუტური მაჩვენებელი წინა წელთან შედარებით შემცირებულია მოსახლეობის ყველა ასაკობრივ ჯგუფში. კერძოდ, 18 წლამდე ასაკობრივ ჯგუფში მაჩვენებელმა 12.1% შეადგინა (-4.0 პ.პ.), 18-64 წლის ასაკობრივ ჯგუფში - 9.3% (-2.1 პ.პ.), ხოლო 65 წლის და უფროს ასაკობრივ ჯგუფში - 6.7% (-1.3 პ.პ.). აბსოლუტური სიღარიბის მაჩვენებელი, როგორც ქალებისათვის, ასევე კაცებისათვის, შემცირებულია 2.4 პ.პ.-ით და შესაბამისად 9 და 9.8% შეადგინა.2024 წელს მედიანური მოხმარების 60%-ს ქვევით მყოფი მოსახლეობის წილი 0.9 პ.პ.-ით შემცირდა და 18.9% შეადგინა, ხოლო მედიანური მოხმარების 40%-ს ქვევით მყოფი მოსახლეობის წილი 0.7 პ.პ.-ით შემცირდა და 6.7% შეადგინა.ქვემოთ მოცემულ დიაგრამაზე წარმოდგენილია მედიანური მოხმარების 60%-ს და მედიანური მოხმარების 40%-ს ქვევით მყოფი მოსახლეობის წილი, 2010-2024 წლებში.2024 წელს, წინა წელთან შედარებით, ჯინის კოეფიციენტის მნიშვნელობა, როგორც მთლიანი შემოსავლების, ასევე მთლიანი სახსრების მიხედვით, შემცირდა 0.02-ით და 0.35  შეადგინა, ხოლო მთლიანი სამომხმარებლო ხარჯების და მთლიანი ხარჯების მიხედვით არ შეცვლილა და შესაბამისად 0.36 და 0.40 შეადგინა.

1748504136

ერთწლოვანი კულტურები თითქმის 34%-ით გაძვირდა

წინა წლის შესაბამის კვარტალთან შედარებით, სოფლის მეურნეობის პროდუქციის ერთეულის ღირებულების ინდექსი გაიზარდა 13.3%-ით. ინდექსის ზრდა, ძირითადად, გამოწვეული იყო ერთწლოვანი კულტურების ღირებულების 51.6%-იანი მატებით, რაც 9.09 პ.პ.-ით აისახა მთლიანი ინდექსის ცვლილებაზე. ამავე პერიოდში მრავალწლოვანი კულტურების ღირებულება 2.6%-ით შემცირდა, ხოლო ცოცხალი ცხოველების და ცხოველური წარმოშობის პროდუქტების ღირებულება 10.2%-ით გაიზარდა, რამაც შესაბამისად, -1.16 და 5.39 პ.პ. შეიტანა ჯამური ინდექსის ცვლილებაში.

1748329774