სააგენტოს თქმით, ამერიკის შეერთებული შტატები ქართული ღვინის სტრატეგიულ ბაზარს წარმოადგენს, სადაც 2013 წლის შემდეგ, ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით განხორციელებულმა ღონისძიებებმა, ხელი შეუწყო აშშ-ში ქართული ღვინის ცნობადობის გაზრდას.„ამერიკის ბაზარზე ქართული ღვინის პოზიციების დასადგენად, მიმდინარე წელს, ღვინის ეროვნული სააგენტოს დაკვეთით აშშ-ში სამომხმარებლო ბაზრის კვლევა ჩატარდა. კვლევის მიხედვით, ექსპორტის მზარდი მაჩვენებლის შესანარჩუნებლად, მნიშვნელოვანია ქართული ღვინის შესახებ ცნობადობა ამაღლდეს არა მხოლოდ კონკრეტულად დარგის პროფესიონალებში, არამედ ზოგადად, რიგით ამერიკელ მომხმარებლებში. მომხმარებელი არის საბოლოო რგოლი ღვინის გაყიდვების ჯაჭვში. აღნიშნულის გათვალისწინებით, აშშ-ში მომხარებელზე ორიენტირებულ სარეკლამო კამპანია დაიგეგმა“, - აღნიშნა ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარემ, ლევან მეხუზლამ. ღვინის ეროვნული სააგენტოს თქმით, 2023 წელს აშშ-ში განხორციელებულმა მომხმარებელზე ორიენტირებულმა სარეკლამო კამპანიამ და ისეთ მედია საშუალებებთან თანამშრომლობამ, როგორიც არის CBS და CNN, წარმატებულად იმუშავა და შედეგად, 2023 წლის მეოთხე კვარტალში და 2024 წლის განვლილი პერიოდში ქართული ღვინის გაყიდვების უპრეცედენტო ზრდა დაფიქსირდა. ღვინის ეროვნული სააგენტოს ინფორმაციით, აშშ-ში ქართული ღვინის პოპულარიზაციისა და ცნობადობის გაზრდის კამპანია ამ ეტაპზე მოიცავს: 16-18 სექტემბერს, პრესტიჟული ამერიკული ღვინის გამოცემის „Wine Enthusiast“ ერთ-ერთი რედაქტორი და სადეგუსტაციო კომისიის წარმომადგენლის ემილი სალადინო (Emily Saladino) ეწვევა საქართველოს. ვიზიტის ფარგლებში იგი ჩაატარებს ქართული ღვინის ბრმა დეგუსტაციას და Wine Enthusiast-ის 100 ქულიანი შეფასების სისტემის მიხედვით შეაფასებს წარდგენილ ღვინოებს, ასევე ეწვევა კახეთის რეგიონს. დეგუსტაციაზე წარდგენილი ღვინოების შეფასებები გამოქვეყნდება Wine Enthusiast-ის გვერდზე. სექტემბერში განხორციელდება ამერიკელი ღვინის პროფესიონალებისა და ჟურნალისტების ტური საქართველოში. 23 სექტემბრიდან, 2 კვირის განმავლობაში, ქალაქ ნიუ-იორკში, მანჰეტენზე, აუთდორ კამპანიის ფარგლებში, ე.წ. 25 ლაითბოქსზე განთავსდება ქართული ღვინის სარეკლამო ბანერები. 26 სექტემბერს, ქალაქ ნიუ-იორკში ქართული ღვინის მასშტაბური წარდგენა „გრანდ თეისტინგი“ ღვინის პროფესიონალების, მედიის და კომერციული სექტორის წარმომადგენლობისთვის გაიმართება. ოქტომბრისა და ნოემრში, ქართული ღვინის სარეკლამო კამპანიას ადგილი პრესტიჟულ გამოცემა „New York Times“ დაეთმობა. New York Times-ის ოფიციალურ გვერდზე განთავსდება ე.წ. ბლოკბანერი და ნებისმიერ მომხმარებელს, რომელიც ესტუმრება საიტს სარეკლამო ველში გამოუჩნდება ქართული ღვინის სარეკლამო ბანერების სლაიდშოუ. აღნიშნული გამოცემის საშუალო ნახვა კვირის განმავლობაში 100 მლნ მომხმარებელს აჭარბებს. ამერიკის ღვინის ეკონომისტთა ასოციაცია (AAWE) მიმდინარე წლის 11 სექტემბერს წერდა, რომ 2013 წლიდან 2023 წლამდე პერიოდში შეერთებულმა შტატებმა ქართული ღვინის იმპორტი $0,8 მლნ-დან $5,2 მლნ-მდე გაზარდა. ასოციაციის მონაცემებით, 2023 წელს ქართული ღვინის იმპორტმა აშშ-ს ღვინის მთელი იმპორტის 0,078% შეადგინა, როდესაც 2013 წელს ეს მაჩვენებელი 0,016%-ს შეადგენდა.ხაზგასასმელია, რომ 2022 წელს, აშშ-ში ქართული ღვინის იმპორტმა შეადგინა $5.4 მლნ, ხოლო 2023 წელს ეს მაჩვენებელი მცირედით, $0.2 მლნ-ით შემცირდა და $5.2 მლნ შეადგინა.
1726469159
სააგენტოს ცნობით, გადამუშავებული საფერავის რაოდენობა 2-ჯერ აჭარბებს გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელს. ჭარბი მოსავლის პირობებში საფერავის დროული დაბინავებისა და მისი ხარისხის შენარჩუნების მიზნით, საქართველოს მთავრობის გადაწყვეტილებით, 13 სექტემბრიდან, შპს „მოსავლის მართვის კომპანია“ მევენახე ფერმერებისგან 1 კგ საფერავის ჯიშის ყურძენს 1.50 ლარად იბარებს, ხოლო მევენახეებს, რომლებსაც 13 სექტემბრამდე 1.50-ზე ნაკლებ ფასად აქვთ ჩაბარებული საფერავის ჯიშის ყურძენი, საქართველოს მთავრობა დაუკომპენსირებს სხვაობას 1.50-სა და მიღებულ საფასურს შორის.ამასთან ერთად, მევენახე ფერმერების მიერ ყურძნის მოსავლის რეალიზაციის ხელშეწყობის და მეღვინეობის დარგის სტაბილური განვითარების მხარდაჭერის მიზნით, სახელმწიფო სუბსიდიას მიიღებს ყველა ის კომპანია, რომელიც 1 კგ რქაწითელში მევენახეს არანაკლებ 1.00 ლარს გადაუხდის.შპს „მოსავლის მართვის კომპანია“ მევენახეებისგან ყურძენს კახეთის რეგიონის სხვადასხვა მუნიციპალიტეტში 20-მდე ლოკაციაზე იბარებს.ამ ეტაპისთვის მოსავალი უკვე 9300-მა ვენახე ფერმერმა დააბინავა, ყურძნის გადამუშავების პროცესში უკვე ჩართული იყო 225 ღვინის კომპანია და მარანი.ყურძნის დღეღამური გადამუშავების მაჩვენებელი 12-13 ათასი ტონის ფარგლებშია, რაც ნიშნავს რომ რთველი აქტიურ ფაზაშია.2024 წელს, ყურძნის საპროგნოზო მოსავალი რეკორდულ 300 ათას ტონას შეადგენს.
1726466528
როგორც ფესტივალის ორგანიზატორები აღნიშნავენ, ვლადიმერ თიბილაშვილი არის ვისკის მცოდნე და ასევე, ვისკის ერთ-ერთი მსხვილი კოლექციონერი. ხოლო ელგუჯა ქარულიძე მოღვაწეობს ავსტრიაში და მას აღნიშნული ფესტივალების კუთხით ძალიან დიდი გამოცდილება აქვს.მათივე ცნობით, საქართველოში ასეთი მასშტაბური ვისკის ფესტივალი პირველად გაიმართება. ფესტივალში მონაწილეობას მიიღებენ როგორც ვისკის იმპორტიორები, ისე ადგილობრივი მწარმოებლები.ფესტივალის გენერალური სპონსორია GD Alco, ხოლო სპონსორები: "ვისკის სახლი", და "სმაგლერსი". გარდა ამისა, ექსკლუზიური მხარდამჭერია Intrade, ხოლო ექსკლუზიური პარტნიორი ადგილობრივი ვისკის მწარმოებელი კომპანია "ქართველი", რომელმაც ექსკლუზიურად ფესტივალისთვის ქართული ვისკი Jimsher-ი 12 წლიანი დაძველებით ჩამოასხა.ასევე, ექსკლუზიურად ფესტივალისთვის შეიქმნა უგემრიელესი შოკოლადები ტორფირებული ვისკის შიგთავსით, რომლის შექმნაზეც იზრუნა კომპანია ChiriFruit-მა. გარდა ამისა, ფესტივალს ჰყავს კიდევ ერთი ექსკლუზიური პარტნიორი "თეთრი კვადრატი", რომელიც სტუმრებს ახალი პროექტების შესახებ ინფორმაციას წარუდგენს.აღსანიშნავია, რომ ფესტივალზე მონაწილე ყველა კომპანიას ექნება სადეგუსტაციო სივრცე, სადაც სტუმრები ვისკის დაგემოვნებას და შეძენას შეძლებენ.ფესტივალზე დასასწრები ბილეთების შეძენა შესაძლებელია TKT.GE-ზე. ერთდღიანი ბილეთის ფასი 65 ლარია, რომელშიც საჩუქრად ვისკის სადეგუსტაციო ჭიქა და 5 ჟეტონი შედის. ორგანიზატორების ინფორმაციით, ჟეტონები ვისკის სადეგუსტაციოდ გამოიყენება, 1 ჟეტონის ღირებულება 2.5 ლარია და სტუმრებს ნებისმიერი რაოდენობის ჟეტონი შეუძლიათ შეიძინონ.მათივე ცნობით, ფესტივალს სხვადასხვა კომპანიის უცხოელი ბრენდ-ამბასადორები ესტუმრებიან. ამასთან, ფესტივალი გაფორმებული იქნება სიმღერის და ცეკვის სახელმწიფო აკადემიური ანსამბლი "აფხაზეთის" მიერ შესრულებული ქართულ-ირლანდიური ცეკვებით, ევროპიდან მოწვეული "კილტის საზოგადოების" მიერ ტრადიციული საკრავებით შესრულებული შოტლანდიურ ფოლკლორითა და საქსაფონისტი დათო დავითულიანის მიერ შესრულებული კომპოზიციებით.ბილეთების შესაძენად ეწვიეთ ბმულს.
1726145171
რთველი სხვადასხვა აქტიურობით კახეთის ყველა მუნიციპალიტეტში მიმდინარეობს. ყურძნის დღეღამური გადამუშავების მაჩვენებელმა კი 10 ათას ტონას გადააჭარბა, რაც ნიშნავს, რომ რთველი აქტიურ ფაზაშია. ყოველდღიურად მოსავლის გადამუშავების პროცესში 80-მდე კომპანია და მარანია ჩართული.ამ ეტაპისთვის მოსავალი უკვე 6500-მდე მევენახე ფერმერმა დააბინავა.2024 წელს, ყურძნის საპროგნოზო მოსავალი რეკორდულ 300 ათას ტონას შეადგენს. რთველის საკოორდინაციო შტაბში ამ ეტაპზე დარეგისტრირებულია 420 ღვინის საწარმო, რომელთა ნაწილი უკვე ჩართულია ყურძნის მიღება-გადამუშავების პროცესში, ნაწილი მომდევნო დღეებში ჩაერთვება.მევენახე ფერმერების მიერ ყურძნის მოსავლის რეალიზაციის ხელშეწყობის და მეღვინეობის დარგის სტაბილური განვითარების მხარდაჭერის მიზნით, საქართველოს მთავრობა რთველი სუბსიდირებას წელსაც ახორციელებს. სუბსიდია 20 ათასზე მეტ მევენახეს მოსავლის რეალიზაციის, ხოლო რთველში ჩართულ 500-მდე კომპანიას, ყურძნის შეუფერხებლად შესყიდვა-გადამუშავების შესაძლებლობას მისცემს. სახელმწიფო სუბსიდიას მიიღებს ყველა ის კომპანია, რომელიც 2024 წლის რთველის განმავლობაში შეიძენს და გადაამუშავებს კახეთის რეგიონში მოწეულ არანაკლებ 100 ტონა რქაწითლის ჯიშის ყურძენს და 1 კგ ყურძენში არანაკლებ 1.00 ლარს გადაიხდის.ქალაქ თელავში რთველის საკოორდინაციო შტაბი და გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს ცხელი ხაზი (1501) 24 საათიანი რეჟიმში მუშაობს.
1726127382
ბაჩო კუპატაძე კახელი მევენახეა, რომელიც ,,კომერსანტს’’ ყურძნის მოსავლის რეალიზაციის ხელშემშლელ ფაქტორებზე ესაუბრა. მევენახე აცხადებს, რომ წელს ყურძნის ხარისხიც მაღალია და რაოდენობაც გაზრდილია, თუმცა პრობლემას ჩაბარების დაბალი ფასი წარმოადგენს.,,ფასი ყველგან 1-დან 1.40 ლარამდე მერყეობს. შავი ყურძენიც, თეთრიც, იდიალურიც და დაზიანებულიც ერთნაირ ფასში ბარდება. ფასი ერთნაირია სპირტის დასამზადებლად და ღვინის წარმოებისთვის ჩაბარებულ ყურძენზე. ხალხი ცდილობს მალე ჩააბაროს მოსავალი, რადგან მწიფე ყურძენს, რაც უფრო დიდხანს გააჩერებ, მით უფრო იკლებს წონაში. ნაკლები წონა კი ნაკლებ შემოსავალს გულისხმობს. ამიტომ ერთდროულად დაკრიფა ყველამ. გაჭირდა მუშახელისა და ტრანსპორტის შოვნა. ქარხნებთან დადგა რიგები. დიდი რაოდენობის მოსავლის გამო ქარხნებმა არჩევა დაიწყეს. 2 კვირაა დაახლოებით გართულდა ჩაბარების პროცესი“, - აცხადებს მევენახე.კლიმატური პირობების შედეგად წელს ყურძენი ერთიანად დამწიფდა, რამაც ბაზარზე მოსავლის ჭარბი რაოდენობა შეიქმნა. მევენახეები ამბობენ, რომ ჩამბარებელი ქარხნები გვიან გაიხსნა, რამაც პრობლემა კიდევ უფრო გააღრმავა. დაკრეფილმა ყურძენმა გამოშრობა და ჭკნობა დაიწყო, ამიტომ გლეხები ახლა ცდილობენ, მოსავალი მალე დააბინაონ.მევენახეები კერძო ქარხნებში ყურძნის ჩაბარების პრობლემაზეც საუბრობენ. ამბობენ, რომ აქ ფასი შედარებით მაღალია, თუმცა კერძო ქარხნები ჯერ ნაცნობი მევენახეებისგან იბარებენ ყურძენს, რის გამოც გლეხები ყურძნის დროულად რეალიზებას ვერ ახერხებენ. ,,ყველაზე მაღალი ფასი არის კერძო ქარხნებში, სადაც ლარ-ნახევრად იბარებენ, მაგრამ იქ შეტანა ძალიან რთულია, რადგან ბევრი ნაცნობობით იბარებს. კერძო ქარხნებში ყურძენს არჩევენ. რამდენჯერმე ამოწმებენ სიტკბოსა და ყურძნის ვიზუალს’’,- აცხადებს „კომერსანტთან“ საუბარში მევენახე ბაჩო კუპატაძე.ნაცნობი მევენახეებისთვის უპირატესობის მინიჭებას ადასტურებს „თელავის ღვინის მარნის“ დამფუძნებელი. ზურა რამაზაშვილი აცხადებს, რომ მხოლოდ დროით გამოცდილ კლიენტებთან მუშაობენ. ,,დიდი ხანია ბაზარზე ვართ და გვაქვს ურთიერთობა დიდ მევენახეებთან. მხოლოდ დროით გამოცდილ კლიენტებთან ვმუშაობთ. ეს კომერციული სტრუქტურაა და შესაბამისად, ჩვენი ინტერესებია პირველ ადგილზე. მათთან ურთიერთობით ორგანიზებას ვუწევთ ყურძნის მიღების პროცესს იმ რაოდენობით, რაც ჩვენ გვჭირდება. გვაქვს დღიური გადამუშავების ლიმიტი და შესაბამისად ყოველდღიურად გვაქვს გაწერილი ის რაოდენობა რისი გადამუშავებაც შეგვიძლია", - აცხადებს ზურა რამაზაშვილი.ყურძნის მოსავლის დაბინავების პროცესში ჩართულია სახელმწიფო. ღვინის ეროვნულ სააგენტოში აცხადებენ, რომ მოსავალი სრულად უნდა დაბინავდეს.,,მოსავლის მართვის კომპანია, რომლის მთავარი საწარმოც სოფელ აკურაში მდებარეობს ჩაიბარებს დაზიანებულ ან ჭარბ ყურძენს. ჯერჯერობით ბარდება დაზიანებული ყურძენი. სახელმწიფოს აქვს დადგენილი მინიმალური ფასი. დაზიანებული ყურძენი ერთ ლარად ბარდება. ,,აკურა’’ რამდენიმე ლოკაციაზეა გაშლილი და მზად არის იმ შემთხვევაში, თუ კერძო სექტორი დაიწუნებს ან არ ჩაიბარებს ყურძენს, მოხდეს მისი გადამუშავება სახელმწიფოს მიერ",- თქვა ლევან მეხუზლამ, ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავჯდომარემ.ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარე ამბობს, რომ წელს შარშანდელისგან განსხვავებით საკმაოდ უხვ მოსავალს ელოდება.„საპროგნოზო მაჩვენებელია 250 ათასიდან 300 ათას ტონამდე, რაც ჩვენი პროგნოზით კომერციული, საღვინე მიმართულებით გადამუშავდება. ეს კახეთის რეგიონს ეხება. რაჭა ძალიან მნიშვნელოვანი კომპონენტია, თუმცა რაოდენობის მხრივ რაჭაში მცირე მოსავალი მოდის. რეგიონში დაახლოებით ათასი-ათას ხუთასი ტონა მუშავდება, რაც დიდ გავლენას არ ახდენს საერთო რაოდენობაზე. რაც შეეხება ხარისხს. ვფიქრობ, რომ წელს მაღალი ხარისხის მოსავალი გვაქვს. მათ შორის ბევრგან შაქრიანობა არის ძალიან მაღალი. საბოლოო ჯამში ვფიქრობ, რომ წელს ვინც გულისყურით და გულდასმით უვლიდა ვენახს, როგორც ხარისხობრივად, ასევე რაოდენობის თვალსაზრისით ძალიან კარგი მოსავალი აქვს’’, - განაცხადა ლევან მეხუზლამ ,,კომერსანტთან’’ საუბარში.საქართველოს მთავრობა რთველი სუბსიდირებას წელსაც ახორციელებს. სუბსიდია 20 ათასზე მეტ მევენახეს მოსავლის რეალიზაციის, ხოლო რთველში ჩართულ 500-მდე კომპანიას, ყურძნის შეუფერხებლად შესყიდვა-გადამუშავების შესაძლებლობას აძლევს. სახელმწიფო სუბსიდიას მიიღებს ყველა ის კომპანია, რომელიც 2024 წლის რთველის განმავლობაში შეიძენს და გადაამუშავებს კახეთის რეგიონში მოწეულ არანაკლებ 100 ტონა რქაწითლის ჯიშის ყურძენს და 1 კგ ყურძენში არანაკლებ 1.00 ლარს გადაიხდის.კომერსანტი
1726125176
„საქართველოში ჩემი მოგზაურობისას ძალიან შემიყვარდა ხაჭაპური, ეს არის ქართული ეროვნული კერძი, რომელიც საუკეთესო ცომეულია. მე ჩემი ინსპირაციით მოვამზადე ხაჭაპური, გამოვიყვანე ჩემი ფავორიტი ბრიტანული და ირლანდიური ყველი. ვფიქრობ ეს კერძი ხალხს ახარებს, ჩემი გვერდის ბმულზე კი რეცეპტს იპოვით“, - წერს ჯეიმი ოლივერი.საქართველოს ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის მარკეტინგული კამპანიის ფარგლებში, ბრიტანელი შეფმზარეული, მთელ მსოფლიოს საქართველოს გასტრო–ტურისტულ პოტენციალს მედია პლატფორმებით და სოციალური ქსელებით აცნობს.ჯეიმი ოლივერმა საქართველოში აპრილში იმოგზაურა. მსოფლიო შეფმზარეული კულტურას, სამზარეულოსა და ტურისტულ პროდუქტებს გაეცნო.ჯეიმი ოლივერის გამომწერებს, სოციალური არხებით, საშუალება აქვთ თვალი ადევნონ შეფმზარეულის ქართულ კულინარიულ თავგადასავალს.ბრიტანელ შეფმზარეულს Instagram-სა და Facebook-ზე ერთად 20 მილიონზე მეტი გამომწერი ჰყავს, ხოლო YouTube-ზე 6 მილიონამდე.
1726060597
სააგენტოს თქმით, სოფლის განვითარების სააგენტოს დირექტორის პირველი მოადგილე გიორგი ფანცულაია და დირექტორის მოადგილე ნატალია ხარატიშვილი ჩინეთში საერთაშორისო გამოფენაზე SIAL SHENZHEN იმყოფებოდნენ.„ქართული სტენდზე, რომელიც ქალაქ შენჭენში საერთაშორისო გამოფენაზე პირველად არის წარმოდგენილი, ექვსი ქართული კომპანია თავის პროდუქციას წარადგენს. ვიმედოვნებთ, რომ ისინი წარმატებას მიაღწევენ გამოფენის ფარგლებში დაგეგმილ საქმიან მოლაპარაკებებში. სოფლის განვითარების სააგენტო გააგრძელებს აქტიურ მხარდაჭერას იმისათვის, რომ ჩვენი კომპანიები, ფერმერები წარმოვადგინოთ საუკეთესო ფორმით“, - განაცხადა სოფლის განვითარების სააგენტოს დირექტორის მოადგილემ ნატალია ხარატიშვილმა.საერთაშორისო გამოფენაში მონაწილეობდნენ კომპანიები: შპს NUTSGE, შპს ნათს ინქორფორეითიდ, რ/კ რუისპირი, შპს აქვა გეო, შპს ჯეონატურალსი, შპს ვინიტორი მუკუზნის მეღვინეობა. ვიზიტორებს საშუალება ჰქონდათ გასცნობოდნენ ქართული წარმოების თხილს, კაკალს, ღვინოს, წყალსა და საკონსერვო ნაწარმს.2024 წელს გამოფენაში SIAL SHENZHEN მონაწილეობა მიიღო 15,000-ზე მეტმა კომპანიამ 45-მდე ქვეყნიდან. წარმოდგენილი იყო 25-მდე საერთაშორისო პავილიონი. გამოფენას 70-ზე მეტი ქვეყნიდან 67,000-ზე მეტი ვიზიტორი ესტუმრა.აღსანიშნავია, რომ გარდა შენჭენისა (SHENZHEN), SIAL გამოფენები ტარდება მსოფლიოს ისეთ ქალაქებში, როგორებიცაა პარიზი, მონრეალი, ტორონტო, შანხაი, ნიუ დელი, კუალა ლუმპური და ჯაკარტა. აღსანიშნავია, რომ ჩინეთში SIAL გამოფენები 2000 წლიდან ტარდება.
1726043350
ხაზგასასმელია, რომ 2022 წელს, აშშ-ში ქართული ღვინის იმპორტმა შეადგინა $5.4 მლნ, ხოლო 2023 წელს ეს მაჩვენებელი მცირედით, $0.2 მლნ-ით შემცირდა და $5.2 მლნ შეადგინა.ქვემოთ მოცემულ ცხრილში წარმოდგენილია აშშ-ში ქართული ღვინის იმპორტის მოცულობა 1997 წლიდან, 2023 წლამდე:საქსტატის მონაცემებით, 2023 წელს საქართველოდან აშშ-ში სულ $5 612 340 მლნ-ის ღირებულების ღვინო გავიდა. 2024 წლის მე-2 კვარტალში აშშ-ის ბაზარზე $2 794 680 მლნ-ის ქართული ღვინო მოხვდა. ეს მაჩვენებელი, $1 261 900 მლნ-ით აღემატება 2023 წლის ანალოგიურ პერიოდს, როდესაც აშშ-ის ბაზარზე $1 532 789 მლნ-ის ღირებულების ღვინო შევიდა. აღნიშნული პროდუქციის იმპორტი საანგარიშო პერიოდში 82.3%–ით არის გაზრდილი. wine industry advisor 27 აგვისტოს წერდა, რომ ნიუ-იორკში, მეორე ყოველწლიური დეგუსტაცია და მასტერკლასი დაიგეგმა, რომელიც 26 სექტემბერს გაიმართება. ეს ღონისძიება, რომელიც 2024 წლის პროგრამის სერიის ყველაზე მასშტაბური აქტივობაა, მიზნად ისახავს ნიუ-იორკში ღვინის სფეროს წარმომადგენლებისა და მედიისთვის ქართული ღვინის გაცნობას დეგუსტაციებისა და საგანმანათლებლო მასტერკლასების საშუალებით. "ამერიკის ღვინის ბაზარი რჩება სტრატეგიულ მიმართულებად საქართველოსთვის, სადაც ჩვენ ვცდილობთ, გავაძლიეროთ ურთიერთობები ინდუსტრიასთან და მედიასთან, რათა გავზარდოთ ქართული ღვინის ცნობადობა და ვაჩვენოთ მისი მრავალფეროვნება", - ვკითხულობთ wine industry advisor-ის სტატიაში. ამასთან, მიმდინარე წელს ღონისძიებაზე წარმოდგენილი იქნება 150-ზე მეტი ქართული ღვინო 50-ზე მეტი მარნიდან, რაც მონაწილეებს მისცემს შესაძლებლობას, შეისწავლონ ქართული ღვინოების მრავალფეროვნება, დაწყებული ტრადიციული ტექნოლოგიებით, თანამედროვე მეთოდებით დამთავრებული, მათ შორის წითელი, თეთრი, ქარვისფერი, ვარდისფერი და ცქრიალა ღვინოები.2024 წელს ყურძნის საპროგნოზო მოსავალი საქართველოში რეკორდულ 300 ათას ტონას შეადგენს. ხოლო, თუ როგორ აითვისებენ ქართველი მეღვინეები არსებულ და ახალ საექსპორტო ბაზრებს, ეს ყურძნისა და ღვინის ხარისხზე იქნება დამოკიდებული.
1726041574
სააგენტოს ცნობით, ოთხი დღის განმავლობაში, სტუმრები ქართლსა და კახეთში ქართული ღვინის მწარმოებელ 10-ზე მეტ კომპანიასა და მარანს ეწვივნენ, დააგემოვნეს სხვადასხვა სტილის ქართული ღვინო. ჯგუფის შემადგენლობაში ცნობილი ინფლუესერი და სომელიე ტონი ასკიტისი (Toni Askitis) იყო, რომელიც საკუთარ პოპულარულ არხზე #Asktoni ღვინის სფეროს სიახლეებს და ტენდენციებს გადმოსცემს. აღსანიშნავია, რომ მიმდინარე წლის მარტში, გერმანიის ქალაქ დიუსელდორფში გამართული, მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე მასშტაბური ღვინისა და ალკოჰოლიანი სასმელების გამოფენის ProWein Dusseldorf ფარგლებში, ტონი ასკიტისმა სამი პროფესიული პრეზენტაცია-დეგუსტაცია „ქართული ღვინის დღე“ გამართა. ტონი ასკიტისი ქართული ღვინოების მრავალფეროვნებაზე საუბრობს და ქვევრის ღვინის უნიკალურობას უსვამს ხაზს.ევროპაში ღვინის უდიდესი იმპორტიორი ქვეყანა გერმანია ქართული ღვინის სტრატეგიული ბაზრების ჩამონათვალს 2020 წლიდან დაემატა და საექსპორტო ქვეყნების ათეულში სტაბილურად დაიმკვიდრა ადგილი. მიმდინარე წლის იანვარ-აგვისტოში საქართველოდან გერმანიაში 811 ათასი ლიტრი ღვინოა ექსპორტირებული, ზრდამ, გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, 37% შეადგინა.ქართული ღვინის პოპულარიზაციისა და საექსპორტო პოტენციალის გაზრდის მიზნით, გერმანულ კომპანიასთან „ff.k Public Relations” ღვინის ეროვნული სააგენტომ თანამშრომლობა 2021 წლიდან დაიწყო. აქტიური პოპულარიზაციის კამპანია მიმდინარე წელსაც გრძელდება.
1726034347
ერთა ლიგის ახალი გათამაშება ორივე გუნდმა გამარჯვებით დაიწყო. 7 სექტემბერს, პირველ ტურში საქართველოს ნაკრებმა ჩეხეთს 4:1 სძლია, ალბანეთმა კი პრაღაში უკრაინასთან 2:1 გაიმარჯვა. ამიტომ ეს შეხვედრა ორივე გუნდისთვის პრინციპული იქნება – გამარჯვებული ჯგუფში ერთპიროვნულად გალიდერდება და მსოფლიო ჩემპიონატზე გასასვლელად დიდ ნაბიჯს გადადგამს.ალბანეთის და საქართველოს ეროვნული ნაკრებების შეხვედრა 10 სექტემბერს, თბილისის დროით 22:45 საათზე დაიწყება. ვილი სანიოლი: „ალბანეთის ნაკრებმა, ისევე როგორც ჩვენ, ევროპის ჩემპიონატზე თავი კარგად წარმოაჩინავიცით, რომ ძალიან ძლიერ გუნდს ვხვდებით. სტადიონზე შესანიშნავი ატმოსფერო იქნება და რთულ გარემოში მოგვიწევს თამაში. ეს ფეხბურთელებისთვის დამატებითი მოტივაციაა, რომ ფხიზლად ითამაშონ.ორი წლის წინ ალბანეთთან ამხანაგური მატჩი ფრედ (0:0) დავასრულეთ და მეტოქე კარგად შევისწავლეთ. შევეცდებით, რომ ისეთი ფეხბურთი ვაჩვენოთ და ისევე კონცენტრირებულად ვითამაშოთ, როგორც თბილისში ჩეხეთის ნაკრებთან მოვახერხეთ“.ალბანეთის ნაკრების მწვრთნელი: „ამ ჯგუფში ყველაფერია მოსალოდნელი. უკრაინა და ჩეხეთი ძალიან ძლიერი გუნდებია, ხოლო საქართველო თუ ჯერ არ გინახავთ, ის კარგად მომზადებული, ფიზიკურად და ტექნიკურად ძლიერი ნაკრებია. მათ შესანიშნავი მწვრთნელი ჰყავთ, რომელმაც ბევრი იშრომა.საქართველოს ნაკრებს, კვარაცხელიას გარდა, უმაღლესი დონის კიდევ 4-5 შესანიშნავი ფეხბურთელი ჰყავს, რომელთა გვარების გამოთქმა მიჭირს და არ დავასახელებ. ისინი ძალიან ბევრს მუშაობენ, ამავე დროს ძალიან ტექნიკურები არიან. მათ წინააღმდეგ თამაში სასიამოვნოა. ჩვენც გვყავს ახალგაზრდა ფეხბურთელები, რომლებიც ამ დონეზე ასპარეზობას მომავალში შეძლებენ“, – განაცხადა სილვინიომ.გიორგი მამარდაშვილი: „სტუმრად თამაში იოლი არასოდეს არის და ალბანეთთანაც რთულ შეხვედრას ველით. ვიცით, რომ თამაშზე დასასწრები ყველა ბილეთი გაიყიდა და ტრიბუნები სავსე იქნება. თუმცა ჩვენ წარმატების მისაღწევად მაქსიმუმს გავაკეთებთ.საქართველოს ნაკრების კარის მშრალად შენახვა პირველად სწორედ ალბანეთში მოვახერხე. მაშინ ევროპული კარიერა ახალი დაწყებული მქონდა. ამის შემდეგ, ვფიქრობ, საკმაოდ დიდი გამოცდილება შევიძინე. იმედია, რომ ისე ვითამაშებთ, როგორც ჩეხეთთან, გავიმარჯვებთ და ამ სტადიონიდან კარგი მოგონებები დამრჩება“.ალბანეთის ნაკრების ნახევარმცველი: „ორივე გუნდმა ერთა ლიგა გამარჯვებით დავიწყეთ, ქართველებმა ჩეხეთთან დიდი ანგარიშით მოიგეს. გვიხარია, რომ ასეთ მნიშვნელოვან შეხვედრაზე ყველა ბილეთები გაიყიდა და გულშემატკივრებით სავსე სტადიონზე ვითამაშებთ.საქართველო მზარდი გუნდია. ეს ჩვენ კარგად ვიცით და ამ მატჩისთვის კარგად მოვემზადეთ. უკრაინასთან მატჩი უკვე დავივიწყეთ და ახლა საქართველოსთან შეხვედრაზე ვფიქრობთ. ყველამ ვიცით, მოსაგებად რა უნდა გავაკეთოთ. ჩვენი მიზანი გამარჯვება და გულშემატკივრის გახარებაა.გუნდში ჩემი დებიუტიდან ორი წელი გავიდა. 2024 წელი ალბანელიებისთვის ძალიან წარმატებული აღმოჩნდა. ვფიქრობ, ჩვენ კარგად ვიმუშავეთ და ალბანეთის ნაკრების დონე საგრძნობლად ავწიეთ. თუმცა კიდევ უფრო მეტი შეგვიძლია.ძლიერ ჯგუფში ვართ. მაგალითად, საქართველო ლამაზ ფეხბურთს თამაშობს. ჩეხეთიც სერიოზული გუნდია, მაგრამ ჩვენი მიზანი მსოფლიო ჩემპიონატზე გასვლაა. ალბანეთის ნაკრებში უფრო თავისუფალი ვარ, ვიდრე „ინტერში“, რადგან წინ ვთამაშობ და საგოლე მომენტების შექმნა შემიძლია. კართან თამაში უფრო ადვილია. იმედი მაქვს, ხვალ ქომაგი ბევრ გოლს იხილავს.საქართველოს ნაკრები იზრდება და ეს ევროპის ჩემპიონატზეც ვნახეთ, სადაც ძალიან კარგად გამოვიდა. კვარაცხელია კი ძალიან ძლიერი მოთამაშეა და „ნაპოლიში“ გამოირჩევა. რა თქმა უნდა, პატივს ვცემთ და ფრთხილად ვიქნებით“, – განაცხადა კრისტიან ასლანმა.1tv.ge
1725961099
„მეღვინე ღვინოსთან, ხოლო ღვინო მომხმარებელთან მართალი უნდა იყოს“
1725272671
მილიარდერი ბანკების რეიტინგი - კონცენტრაცია გაზრდილია
1725282918
ქართულ რესტორნებში საოპერაციო მენეჯმენტი ერთი-ერთი დიდი გამოწვევაა
1725438307
მისოების წმინდა მოგება 67 მილიონია
1725294180
Back2School კვირეული თიბისი კონცეპტთან ერთად
1725535330