GE EN
ღვინო და ტურიზმი
ყურძნის ფასი შაქრიანობის მიხედვით დადგინდება

„ღვინის გლობალურ ბაზარზე შედარებით იკლო მოხმარებამ; მსოფლიო მასშტაბით მძაფრი კონკურენცია და ჭარბწარმოებაა. ამიტომ ვფიქრობთ, ვენახების სპონტანური გაშენება, რაც ბოლო ათწლეულში აღინიშნებოდა, უნდა დარეგულირდეს.აქცენტი უნდა გაკეთდეს საბოლოოდ მიღებული პროდუქტის, ღვინის ხარისხზე. დაწყებული ნიადაგით, ექსპოზიციით, მდებარეობით, ჯიშით, საძირით - ყველაფერი უნდა შეესაბამებოდეს იმ სტანდარტს, რაც საშუალებას მოგვცემს, მივიღოთ ხარისხიანი მოსავალი, რომელიც გამოყენებული იქნება საუკეთესო ღვინის დასამზადებლად.საკანონმდებლო ცვლილებების მიზანია საერთაშორისო ბაზრებზე იმ უმაღლესი ხარისხის ღვინის წარდგენა, რომელიც იწარმოება უმაღლესი ხარისხის ყურძნისგან“, - აღნიშნა ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარე ლევან მეხუზლამ.მეხუზლას განცხადებით, ღვინის ხარისხის უზრუნველსაყოფად, 2026 რთველის დროს მეტად გამახვილდება ყურადღება ყურძნის კონდიციურობაზე.„მიუხედავად იმისა, რომ მიმდინარე წლის რთველის დროს იყო ორი განსხვავებული ფასი, მაინც რჩებიან მევენახეები, რომლებიც ცდილობენ აქცენტი რაოდენობაზე გააკეთონ და არა კონდიციურობაზე და ხარისხზე. იყო შემთხვევები, როდესაც ბარდებოდა ძალიან დაბალკონდიციური ყურძენი, მაგალითად 15-16%, რომელიც სპირტის დასამზადებლადაც მიუღებელია. ამიტომ, მომავალ წელს გაჩნდება ახალი ფასი - ყურძენი, რომელიც იქნება 17%-ზე დაბალი შაქრიანობის, ჩაბარდება გაცილებით იაფად.ყველა მევენახეს მინდა ვურჩიო და ვთხოვო, მაქსიმალური აქცენტი გააკეთონ ხარისხზე და არა რაოდენობაზე. საქართველოს პირობებში ადვილად მისაღწევია ყურძნის 17%-იანი შაქრიანობა“, - აღნიშნა ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარემ.საქართველოს მთავრობამ მიმდინარე კვირაში განიხილა და მოიწონა „ვაზისა და ღვინის შესახებ საქართველოს კანონში ცვლილების შეტანის თაობაზე კანონპროექტი“, რომლის მიზანია ხარისხიანი, კონკურენტუნარიანი ყურძნისეული წარმოშობის ალკოჰოლიანი სასმელების წარმოების, ასევე, რეალიზაციისათვის აუცილებელი ადგილობრივი და საერთაშორისო ბაზრების მოთხოვნათა გათვალისწინების ხელშეწყობა.ღვინის ეროვნული სააგენტოს ცნობით, ახალი რეგულაცია, მათ შორის, ითვალისწინებს მომავალი წლიდან სამეწარმეო ვენახის გაშენებაზე თანხმობას, რომელსაც სსიპ ღვინის ეროვნული სააგენტო გასცემს.

1764924139

მევენახეობა-მეღვინეობის დარგის რეგულირება მკაცრდება

ახალი რეგულაცია, მათ შორის, ითვალისწინებს მომავალი წლიდან სამეწარმეო ვენახის გაშენებაზე თანხმობას, რომელსაც სსიპ ღვინის ეროვნული სააგენტო გასცემს. „საამაყოა, რომ ბოლო წლებში აქტიურად შენდება ვენახები, თუმცა ეს არ უნდა იყოს სპონტანური. მეტი ყურადღება უნდა მივაქციოთ: ხარისხს, ექსპოზიციას, ნიადაგს, ჯიშებს. თუ ამ ყველაფერს მეწარმე გაითვალისწინებს, მას არ შეექმნება გაშენების თანხმობის მიღებაში დაბრკოლება. ზოგადად უნდა აღინიშნოს, რომ გლობალური მასშტაბით ღვინის მოხმარება შემცირებულია; რთველის ბოლო წლების გამოცდილება გვიჩვენებს, რომ სახელმწიფოს უწევს ყურძნის შესყიდვაში ჩარევა და იმისთვის, რომ არ შეფერხდეს დარგის განვითარება, უნდა შემოვიღოთ ვენახების გაშენების რეგულაციები“, - აღნიშნა ღვინის ეროვნული სააგენტოს თავმჯდომარე ლევან მეხუზლამ.სააგენტოს თავმჯდომარის განცხადებით, ვენახების გაშენების ნებართვის აღება მოუწევს იმ პირებს, რომლებიც გეგმავენ კომერციულ საქმიანობას და არ ეხება მათ, ვინც ვენახის გაშენებას პირადი მოხმარებისთვის აპირებს.მეხუზლას თქმით, ბოლო წლების განმავლობაში, განსაკუთრებით გაზრდილია ინტერესი მევენახეობა-მეღვინეობის დარგისადმი, რაც გამოიხატება ახალი ვენახების ინტენსიურ გაშენებაში. აღსანიშნავია, რომ რიგ შემთხვევებში, ვენახი გაშენებულია შესაბამისი მევენახეობის ზონების და ქვეზონებისთვის არანებადართული ჯიშებისგან ან არასერტიფიცირებულ სანერგეში გამოყვანილი ნერგებით, რაც შემდგომში იწვევს როგორც ყურძნის წარმოების/რეალიზაციის პრობლემას, ასევე, პრობლემას ქმნის ღვინის წარმოებაში.კანონპროექტი მისაღებად გადაეგზავნება საქართველოს პარლამენტს. კანონპროექტი მომზადებულია საქართველოს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს მიერ.

1764738840

ეკონომიკის სამინისტრომ ახალი საკურორტო ადგილების განვითარება დაისახა მ...

მინისტრის მოადგილემ ყურადღება გაამახვილა რამდენიმე მნიშვნელოვან ინიციატივაზე, რომელთაც მთავრობა საკურორტო სექტორის განვითარებისთვის ახორციელებს. მათ შორის, ირაკლი ნადარეიშვილმა დაასახელა ინვესტიციები როგორც ტურისტული ინფრასტრუქტურის, ისე დარგისთვის ადამიანური კაპიტალის განვითარებაში.„სახელმწიფოს მიზანია არა მხოლოდ არსებული კურორტების განახლება და მოდერნიზაცია, არამედ ახალი საკურორტო ადგილების განვითარება. ჩვენს ქვეყანას აქვს ყველა ის წინაპირობა, რაც საჭიროა წარმატებისთვის - ბუნებრივი გარემო, მრავალსაუკუნოვანი კულტურა, სწრაფად მზარდი ტურისტული ბაზარი, თანმიმდევრული პოლიტიკა და მზარდი ინვესტიციები, რაც განაპირობებს საკურორტო ინდუსტრიის მდგრად და კონკურენტულ განვითარებას", - აღნიშნა ირაკლი ნადარეიშვილმა.ფორუმი კურორტების განვითარების სააგენტოს ორგანიზებით ჩატარდა და მასში კურორტოლოგიის დარგის მსოფლიოში წამყვანი ექსპერტები, მეცნიერები, საკურორტო ინდუსტრიის მაღალი რგოლის მენეჯერები, საერთაშორისო ორგანიზაციების, კერძო და სახელმწიფო სექტორის გადაწყვეტილების მიმღები პირები მონაწილეობდნენ.ფორუმში ასევე მონაწილეობდნენ კურორტების განვითარების სააგენტოს დირექტორი ალექსანდრე ონოფრიშვილი, ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ხელმძღვანელი მაია ომიაძე, ევროპის ისტორიულ თერმულ ქალაქთა ასოციაციის პრეზიდენტი და იტალიის ქალაქ მონტეგროტო თერმეს მერი რიკარდო მორტანდელო, აზიის განვითარების ბანკის ახალი ლოკაციების განვითარების მიმართულების დირექტორი შრინივას სამპატი, საუდის არაბეთის ჯანმრთელობის ტურიზმის ასოციაციის პრეზიდენტი აჰმედ ალ არეჟი, ბუდაპეშტის სპა და თერმული კურორტების კომპანიის  ხელმძღვანელი ილდიკო ბოროსნე სიუტსი, საფრანგეთის Cluster Montagne-ის დირექტორი ბენუა რობერტი,  Grand Massif Domaines Skiables-ის გენერალური დირექტორი ფრედერიკ მარიონი და სხვ.

1764322057

ადგილობრივი ტურიზმი თითქმის 2%–ით გაიაფდა

3Q25-ში საქართველოს რეზიდენტი ვიზიტორების მიერ საქართველოს ტერიტორიაზე განხორციელებული ტურისტული ტიპის ვიზიტების საშუალო თვიური რაოდენობა 799.9 ათასით განისაზღვრა, რაც 6.9%-ით ნაკლებია წინა წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე.ვიზიტორების უმრავლესობა, 36.3%, 31-50 წლამდე ასაკობრივ კატეგორიას მიეკუთვნებოდა, ქალების რაოდენობა კი ვიზიტორების ჯამური რაოდენობის 57.8%-ს შეადგენდა.გამოკვლევის შედეგების მიხედვით, ვიზიტორების 38.7% თბილისის მცხოვრებია, 15.4% მოდის იმერეთის, რაჭა-ლეჩხუმისა და ქვემო სვანეთის რეგიონზე, 9.6% — აჭარის ა/რ-ზე, ხოლო დანარჩენი რეგიონები შედარებით დაბალი წილებით არის წარმოდგენილი.საქსტატის მონაცემებით, საანგარიშო პერიოდში ყველაზე მეტი ვიზიტი განხორციელდა იმერეთის რეგიონში (საშუალოდ 352.3 ათასი ვიზიტი თვეში) და თბილისში (საშუალოდ 307 ათასი ვიზიტი თვეში).3Q25-ში განხორციელებული ვიზიტებისას გაწეული საშუალო თვიური ხარჯების მოცულობა განისაზღვრა ₾399.5 მლნ-ით, რაც 2.8%-ით ნაკლებია გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე.ამასთან, ერთ ვიზიტზე გაწეული საშუალო ხარჯი შემცირდა 1.9%-ით და ₾229.1-ს გაუტოლდა.

1764314307

ბარჟოლი – უცნობი პატარა, უნიკალური სოფელი ერთადერთი ქართული ოჯახით

აქ სახლის ქირის ფასები დაახლოებით თბილისის ფასებს უტოლდება, როგორც მოგვეხსენება, ევროპაში ქირა ძალიან ძვირია. კახა ბარჟოლსა და მიმდებარე სოფლებში ხელოსნად მუშაობს, როგორც შიდა, ასევე გარე სამუშაოზე მოთხოვნა დიდია და და საქმეც თითქმის სულ აქვს. კახას თქმით, სოფელი ძალიან ჰგავს ჩვენს ქართულ სოფლებს თავისი სპეციფიკითა თუ ტრადიციებით, როდესაც ერთი ოჯახი გადადის საცხოვრებლად სხვაგან, მთელი სოფლის კაცები დასახმარებლად იკრიბებიან და შემდეგ ეს ოჯახი დიდი სუფრით უმასპინძლდება მათ, ეს ერთგვარი სამადლობელი ჟესტია.ბარჟოლი საფრანგეთის ერთ-ერთი უძველესი სოფელია, რომელიც XI საუკუნით თარიღდება, ეს პატარა სოფელი განთქმულია თავისი სიძველით, ქუჩებში სეირნობისას, ძველი ფრანგული ფილმის გმირად იგრძნობთ თავს და დაუვიწყარი შთაბეჭდილებებით აღივსებით. სოფელი უნიკალურია იმით, რომ საუკუნეების განმავლობაში არსებობდა ტყავის საწარმოები, სადაც ტყავს ადგილობრივი მოსახლეობა ამუშავებდა. ეს იყო პირველი სოფელი მთელ ევროპაში, სადაც ტყავის წარმოება და შემდგომ რეალიზაცია ხდებოდა. დღეს კი საწარმოები სრულად უფუნქციო და მიტოვებულია. ტყავის რეალიზაცია მეცხრამეტე საუკუნეში შეწყდა, მაშინ როცა იაფფასიანი ტყავი გამოჩნდა აფრიკიდან. ამას გარდა, ბარჟოლი და მისი შემოგარენი ღვინის კულტურითაა ცნობილი, ფრანგული „როზე“-ს წარმოება (Rose de Provence) და რეალიზაცია სწორედ ამ მხარეში ხდება. ფრანგული ღვინო ერთ-ერთი სახელგანთქმულია მთელს მსოფლიოში, სწორედ ამ უნიკალურ სოფელში გაქვთ შესაძლებლობა დააგემოვნოთ ადგილობრივი როზე – ბოთლის ფასები 5 ევროდან იწყება და 100 ევრომდე მერყეობს. აღსანიშნავია, რომ იაფად ნაყიდ და ძვირიან ღვინოს შორის, გემოს თვალსაზრისით, განსხვავება ძალიან მცირეა, თვალდახუჭული ვერც მიხვდებით რა ფასიან ღვინოს აგემოვნებთ.სოფელში სულ რამდენიმე მარკეტია, ფასები საფრანგეთის სხვა მხარეებთან შედარებით საკმაოდ ხელმისაწვდომია, აქ ყოველდღიურად საჭირო პროდუქტების მომარაგებას უპრობლემოდ შეძლებთ. სოფლისთვის დამახასიათებელია საცხობები და პატარა კაფეები. ადგილობრივი საცხობებიდან ფრანგული ბაგეტისა და კრუასანის სურნელი ყოველ დილას გაგაბრუებთ. თითოეული პროდუქტის ფასი საცხობებში 2 დან 9 ევრომდე მერყეობს. რაც შეეხება ადგილობრივ სამზარეულოს, ბარჟოლელი ოჯახები ტიპურ ფრანგულ კერძებს ამზადებენ. რამდენიმე მათგანს გაგაცნობთ, ერთ-ერთი კერძია Coq au Vin – ეს ღვინოში ჩახარშული ქათამია, სოკოთი და ხახვით. ასევე Boeuf Bourguignon- საქონლის ხორცი წითელ ღვინოში. მათი სამზარეულოდან გამომდინარეც მიხვდებით ფრანგული ღვინის მნიშვნელობაზე მათ ყოველდღიურობაში.სოფელი განთქმულია უამრავი შადრევნით,  სადაც საუკუნეების წინ მოსახლეობა სარეცხს რეცხავდა, დღეს კი ზაფხულის ცხელ დღეებში გრილდებიან ადგილობრივი ბავშვები. ბარჟოლში 40-მდე შადრევანს შეხვდებით, ამდენი შადრევნის საჭიროებაც სწორედ ტყავის რეალიზაციის გამო გაჩნდა, რაზეც ზემოთ გესაუბრეთ. სოფელი  იმ დროს, ტყავის რეალიზაციის  მთავარ ცენტრს წარმოადგენდა. ამინდი მუდამ მზიანი და თბილია, რაც ტურისტებს ხელს უწყობს სოფლის უკეთ აღმოჩენაში.სოფელი ძირითად ხელოვანი ადამიანებითაა დასახლებული, მსახიობები, მუსიკოსები, მხატვრები. მოგზაურობისას შეხვდებით რამდენიმე გალერეას, სადაც ადგილობრივებს თავიანთი ნამუშევრები სარეალიზაციოდ აქვთ გამოტანილი. უძველესი ტყავის საწარმოების რამდენიმე შენობა მხატვრებს სახელოსნოებად აქვთ გადაკეთებული. სოფელში სტუმრობისას  შეგრძნება გაქვთ, რომ ხელოვნების ნაწილი ხართ, არ აქვს მნიშვნელობა, რამდენად ახლოს ხართ ხელოვნებასთან.სოფლის რიტმი საკმაოდ ნელია, თითქოს არავის არსად ეჩქარება და აგვიანდება, აქვთ ნაკლები სტრესი. თითქმის ყველა ოჯახს ჰყავს ავტომობილი, აქედან გამომდინარე სამოქალაქო ტრანსპორტი დღეში მხოლოდ ორჯერ დადის, თუ რაიმე საქმე გაქვთ გვერდით სოფელში და საზოგადოებრივი ტრანსპორტით გიწევთ მგზავრობა, ეს დღის 12 საათამდე უნდა მოასწროთ.ბარჟოლში ყოველ კვირა დღეს ბაზრობა იმართება, სადაც ადგილობრივებს სხვა და სხვა ნივთები აქვთ სარეალიზაციოდ ქუჩაში გამოტანილი. ასევე იმართება  კონცერტები, სადაც მთელი სოფლის მოსახლეობა იყრის თავს.სოფლის მთავარ კულტურულ ძეგლს ღვთისმშობლის ტაძარი წარმოადგენს, რომელიც XI საუკუნით თარიღდება, მაგრამ მისი რესტავრაციის შედეგად ტაძარმა გარკვეულწილად დაკარგა ძველებური იერსახე, თუმცაღა ის მაინც ინარჩუნებს ძველებურ ეშხს.ქუჩაში სეირნობისას, უძველეს სატუსაღოს გადააწყდებით, სადაც XI საუკუნეში პატიმრები იხდიდნენ სასჯელს, გვერდით კი სასამართლო იყო, სოფელი უამრავ იდუმალ ამბავს ინახავს, რომელსაც ქუჩაში სეირნობისას თითქოს გამვლელიც გრძნობს, ქუჩები ძველ ამბებს მოგვითხრობს და გვაბრუნებს საუკუნეების წინ. მოგზაურებს, ვისაც ახალი, საინტერესო ლოკაციების აღმოჩენა გსურთ, ეს ადგილი სწორედ თქვენთვისაა.ავტორი: ანნა კარდენახიშვილი, პრაქტიკანტი.საქართველოს უნივერსიტეტის სოციალურ მეცნიერებათა სკოლის ჟურნალისტიკის პროგრამის სტუდენტი.

1764056679

სან-დიეგოს ღვინის ფესტივალზე 30-მდე სხვადასხვა დასახელების ქართული ღვი...

ღონისძიება მოიცავდა ქართული ღვინის პროფესიონალურ დეგუსტაციებსა და მასტერკლასს სახელწოდებით: „საქართველოს ღვინოები: უძველესი ფესვები, თანამედროვე არომატები“. ჯამში, ფესტივალზე წარდგენილი იყო სხვადასხვა კომპანიის 30-მდე დასახელების ღვინო.ფესტივალი San Diego Food + Wine Festival ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი ღონისძიებაა ღვინისა და კულინარიის სფეროში, რომელიც 2023 და 2024 წლებში გამოცემის USA Today მკითხველთა მიერ საუკეთესო ფესტივალად დასახელდა.ფესტივალზე, ღვინის ასეულობით მწარმოებლებთან ერთად, თავს იყრიან ცნობილი შეფმზარეულები, სომელიეები, ღვინის ექსპერტები, ვაჭრობის სფეროს წარმომადგენლები და მომხმარებლები.ღვინის სააგენტოში აღნიშნავენ, რომ მომხმარებელზე ორიენტირებული მსგავსი ტიპის ღონისძიებები მნიშვნელოვანია ქართული ღვინის პოპულარიზაციისა და შემდგომში მასზე მოთხოვნის ზრდისთვის აშშ-ის სტრატეგიულ ბაზარზე. აშშ-ში ქართული ღვინის მარკეტინგულ კამპანიას ღვინის ეროვნულ სააგენტო უმსხვილეს ამერიკულ მარკეტინგულ კომპანიასთან Colangelo&Partners თანამშრომლობით ახორციელებს. კამპანიის ფარგლებში, აშშ-ის სხვადასხვა ქალაქში, ღვინის პროფესიონალებისა და ღვინით ვაჭრობის სფეროს წარმომადგენლებისთვის დეგუსტაცია-სემინარები იმართება; ქართული ღვინო წარმოდგენილია საერთაშორისო გამოფენებზე; მედიის, სომელიეებისა და გაყიდვების სფეროს წარმომადგენლებისთვის ეწყობა ღვინის ტურები საქართველოში, რაც ხელს უწყობს ქართული ღვინის უკეთ გაცნობასა და პოპულარიზაციას ამერიკულ ბაზარზე.ღვინის ეროვნული სააგენტოს ფინანსური და ორგანიზაციული მხარდაჭერით, მიმდინარე წლის შემოდგომაზე ქართული ღვინო ამერიკის შეერთებულ შტატებში წარმოდგენილი იყო შემდეგ ღონისძიებებზე:  ქართული ღვინის მასშტაბურ დეგუსტაციაზე Wines of Georgia Grand Tasting (ლოს-ანჯელესი), ღვინის საერთაშორისო ფესტივალზე Karakterre (ნიუ-იორკი), ღვინის საერთაშორისო გამოფენაზე Orange Glou Fair (ნიუ-იორკი), ქართული ქარვისფერი ღვინის პირველი ფესტივალზე „Amber Georgia” (ნიუ-იორკი), ბუნებრივი ღვინოების საერთაშორისო გამოფენაზე RAW Wine NYC (ნიუ-იორკი). ასევე შემოდგომაზე, ამერიკელი ღვინის პროფესიონალებისთვის, საქართველოში ორი ღვინის ტური გაიმართა.

1763641509

ადგილწარმოშობის დასახელების ღვინოებს „საზანოს ოცხანური“ შეემატა

ღვინო „საზანოს ოცხანურის“ გეოგრაფიული აღნიშვნის რეგისტრაციის მოთხოვნით ინტელექტუალური საკუთრების ეროვნულ ცენტრს „საქპატენტი“ შპს „იმერული ღვინის ასოციაციამ“ მიმართა. აღნიშნული ღვინის წარმოების სპეციფიკაციის მომზადებასა და რეგისტრაციასთან დაკავშირებულ სხვა ტექნიკურ საკითხებში ღვინის ეროვნული სააგენტო „ქართული ღვინის ადგილწარმოშობის დასახელების სისტემის განვითარებისა და ქართული ღვინის აღნიშვნების დაცვის ხელშეწყობის პროგრამის“ ფარგლებში მონაწილეობდა.„საზანოს ოცხანური“ წითელი მშრალი ღვინოა; მიკროზონა მოიცავს თერჯოლის მუნიციპალიტეტის სოფლებს: ზედა საზანო, სკანდე, მუჯირეთ, ჩიხორი, დელტას უბანი, შიმშილაქედი, ასევე, ზესტაფონის მუნიციპალიტეტის სოფლებს: ქვედა საზანო, ტყლაპივაკე და შიმშილაქედი. მიკროზონა მდებარეობს ზღვის დონიდან 120-420 მეტრის სიმაღლეზე. ღვინო „საზანოს ოცხანური“ შეიძლება დამზადდეს მხოლოდ საზანოს მიკროზონაში მოწეული ოცხანური საფერეს ჯიშის ყურძნიდან და დაუშვებელია სხვა ჯიშების გამოყენება, თუმცა, დასაშვებია მხოლოდ ამავე მიკროზონაში მოწეული 5% საფერავის დამატება.საზანოს ოცხანური მზადდება დურდოს სრული ალკოჰოლური დუღილის გზით, ქვევრში (ჭურში) ან უჟანგავ ფოლადის რეზერვუარში. იმერეთი ვენახების ფართობით დასავლეთ საქართველოში პირველ ადგილზეა. იმერეთის ღვინოები მზადდება მთის ფერდობებზე და დაქანებებზე გაშენებული ვაზების ყურძნიდან და გამოირჩევიან მაღალი ხარისხით. ეს ღვინოები, ძირითადად, ზომიერი სიმაგრისაა, ხასიათდება სინაზით, სისრულით და თავისებური არომატით. იმერეთში დარეგისტრირებულია სამი ადგილწარმოშობის დასახელების ღვინო: სვირი, ობჩა და საზანოს ოცხანური.საქართველოში დარეგისტრირებულია დაცული ადგილწარმოშობის დასახელების ღვინოებია: ქინძმარაული, მანავი, კახეთი, ნაფარეული, თელიანი, მუკუზანი, წინანდალი, ახაშენი, გურჯაანი, ხვანჭკარა, ატენი, სვირი, ვაზისუბანი, კარდენახი, ტიბაანი, ტვიში, ყვარელი, კოტეხი, ხაშმის საფერავი, ბოლნისი, სალხინოს ოჯალეში, ახმეტა, წარაფი, ახოები, მაღრაანის ქისი, ოყურეშის უსახელოური, ზეგაანი, ასურეთული შალა, ოკამი, ობჩა, ლეჩხუმი, რაჭა და საზანოს ოცხანური.2025 წლის 8 აპრილს, ადგილწარმოშობის დასახელების ქართული ღვინოების რაოდენობას 2 ღვინო, „ლეჩხუმი“ და „რაჭა“ დაემატა. 

1763465557

ფრანგი ღვინის მაგისტრი: ქართული ღვინის სტილების მრავალფეროვნება იზრდებ...

„ღვინის ეროვნული სააგენტოს საქმიანობის ერთ-ერთი მთავარი მიზანია, ხელი შეუწყოს საოჯახო მარნების ღვინის ცნობადობის გაზრდას საერთაშორისო ბაზრებზე. აღნიშნულ გამოფენაზე გვაქვს შესაძლებლობა, ფართო მასშტაბით წარმოვაჩინოთ ქვევრის ღვინო, მოხდეს მისი გაცნობა საერთაშორისო რეპუტაციის მქონე მეღვინეობის სფეროს წარმომადგენლებისთვის და მწარმოებლებს მიეცეთ პოტენციური იმპორტიორების მოძიების შესაძლებლობა“, - აღნიშნა ღვინის ეროვნული სააგენტოს გამოფენებისა და ღონისძიებების კოორდინაციის სამმართველოს უფროსმა ელენე კიკნაძემ. გამოფენის RAW Wine ორგანიზატორია ცნობილი ღვინის მაგისტრი საფრანგეთიდან იზაბელ ლეგერონი.მიმდინარე წელს ქართული ღვინის მარნები, ასევე ღვინის ეროვნული სააგენტოს მხარდაჭერით, პარიზში, შანხაიში, ტოკიოში, კოპენჰაგენსა და ვერონაში გამართულ RAW Wine-ის გამოფენებში მონაწილეობდნენ.„წელს საქართველოდან ყველაზე დიდი წარმომადგენლობა გვყავს. როდესაც ვსინჯავთ ქართულ ღვინოებს, აშკარაა, რამდენად განსხვავებულია თითოეული მათგანი. ყურძნის ჯიშების ასეთი მრავალფეროვნება მართლაც უნიკალურია. ძალიან სასიამოვნოა, რომ სულ უფრო მეტი მეღვინე მუშაობს აქამდე ნაკლებად ცნობილ ჯიშებთან. ადრე, ძირითადად, რქაწითელსა და საფერავს ვხედავდით, ახლა კი, ბევრად ხშირად გვხვდება ქისი, ქიხვი, მწვანე, ასევე როზე და ბუნებრივად ცქრიალა, რაც ძალიან სასიხარულოა. შესაბამისად ხარისხი ყოველწლიურად უმჯობესდება და სტილების მრავალფეროვნებაც მეტად იზრდება“, - აღნიშნა იზაბელ ლეგერონმა.ქართული ღვინის ფესტივალს ნიუ-იორკში საქართველოს გენერალური კონსული მაია ბართაია დაესწრო. აშშ-ში ღვინის წარსადგენად ქართველმა მეღვინეებმა მხარდაჭერა ქალაქ ნიუ-იორკში საქართველოს გენერალური საკონსულოსგანაც მიიღეს.ერთი კვირის განმავლობაში, ნიუ-იორკში ქართული ღვინო წარმოდგენილი იყო ორ მნიშვნელოვან ღონისძიებაზე - ქართული ქარვისფერი ღვინის პირველ ფესტივალზე Amber Georgia და გამოფენაზე RAW Wine NYC.ქართული ღვინის საექსპორტო პოტენციალის გაზრდისა და ბაზრების დივერსიფიცირების მიზნით, ღვინის ეროვნული სააგენტოს ფინანსური და ორგანიზაციული მხარდაჭერით, 2025 წლის 10 თვეში, ქართული ღვინო 29 გამოფენა-ფესტივალსა და 250-მდე დეგუსტაცია-სემინარზე აშშ-ში, ევროპისა და აზიის, ჯამში, 20-მდე ქვეყანაში იყო წარდგენილი.

1763026227

ქართული ღვინო კანადაშიც წარადგინეს

ფესტივალი La Grande Dégustation de Montréal უკვე მეთხუთმეტე წელია იმართება და ის კვებეკის რეგიონში ერთ-ერთ ყველაზე მასშტაბურ ღონისძიებად ითვლება, რომელსაც ყოველწლიურად 10 ათასამდე ვიზიტორი ესწრება.  ფესტივალის სტუმრებს შესაძლებლობა მიეცათ, დაეგემოვნებინათ ცხრა სახეობის ის ქართული ღვინოები, რომლებიც კვებეკისა და ონტარიოს რეგიონებში უკვე იყიდება. ღონისძიების სტუმრების მხრიდან ქართული ღვინის მიმართ ინტერესი დიდი იყო, რაც მნიშვნელოვანია საქართველოსა და ქართული ღვინის პოპულარიზაციისთვის. ფესტივალს  დაესწრნენ ღვინის სფეროში მომუშავე პროფესიონალები, ჟურნალისტები, ღვინის მწერლები და იმპორტიორები მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნიდან.ფესტივალზე წარმოდგენილი იყო ღვინოები კანადიდან, საფრანგეთიდან, იტალიიდან, ესპანეთიდან, ავსტრიიდან, საბერძნეთიდან, რუმინეთიდან და სხვ ქვეყნებიდან.  ღონისძიებაში მონაწილეობა მიიღეს კანადაში საქართველოს საქმეთა დროებითმა რწმუნებულმა სალომე ქურასბედიანმა და საელჩოს წარმომადგენლებმა.  ღვინის სააგენტოში აღნიშნავენ, რომ ბოლო წლების განმავლობაში, ქართული ღვინის ექსპორტი კანადაში ყოველწლიურად სტაბილურად მზარდია.2024 წლის მონაცემებით, კანადაში ექსპორტირებულია 200,000-მდე ლიტრი ღვინო, რაც 16%-ით აღემატება წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებელს. ღვინის ექსპორტიდან მიღებულმა შემოსავალმა შეადგინა 1,1 მლნ აშშ დოლარი და წინა წელთან შედარებით დაფიქსირდა 35%-იანი ზრდა. ზრდის ტენდენცია გრძელდება 2025 წელსაც; 10 თვის მონაცემებით, ექსპორტირებულია 193 ათას ლიტრი ღვინო; ზრდამ, გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, 19% შეადგინა. კანადაში ქართული ღვინის ექსპორტიდან 10 თვეში მიღებულმა შემოსავალმა 1,2 მლნ ლარს მიაღწია, რაც 32%-ით აღემატება გასული წლის ანალოგიურ მაჩვენებელს.

1762845935

ნიუ-იორკში 30-მდე ქართულმა მარანმა წარადგინა საკუთარი პროდუქცია

ფესტივალზე ქარვისფერი ღვინოები 30-მდე ღვინის მარანმა საქართველოს სხვადასხვა კუთხიდან წარმოადგინა. „ღვინის ეროვნული სააგენტოს საქმიანობის ერთ-ერთი მთავარი მიზანია, ხელი შეუწყოს ქართული ღვინის პოპულარიზაციას საერთაშორისო ბაზრებზე. დღევანდელი ღონისძიება დაეხმარება ქართული ქარვისფერი ღვინის საექსპორტო პოზიციების გაძლიერებას აშშ-ის ბაზარზე. ფესტივალზე მოსული სტუმრების რაოდენობამ ყოველგვარ მოლოდინს გადააჭარბა, რაც ამერიკელი ღვინის პროფესიონალების, მომხმარებლებისა და კომერციული სექტორის წარმომადგენლების მხრიდან ქარვისფერი ღვინის მიმართ მზარდ ინტერესზე მიუთითებს“, - აღნიშნა ღვინის ეროვნული სააგენტოს გამოფენებისა და ღონისძიებების კოორდინაციის სამმართველოს უფროსმა ელენე კიკნაძემ.ქარვისფერი ღვინის ფესტივალის ჩატარების ინიციატივით, ღვინის ეროვნულ სააგენტოს ასოციაციამ „ბუნებრივი ღვინო“ მიმართა.„ქართული ღვინისთვის ისტორიული დღეა, რადგან ეს არის ქართული ღვინის პირველი ფესტივალი ამერიკის შეერთებულ შტატებში.  ჩვენ წლების განმავლობაში ვიღებდით  მონაწილეობას სხვადასხვა ფესტივალში; ახლა კი დადგა დრო, როდესაც აშშ-ში ქართული ღვინის ფესტივალი გაიმართა. იმედი გვაქვს, რომ ეს ღონისძიება ბევრ ქართველ მეღვინეს მისცემს ამერიკის ბაზარზე  ქართული ღვინის გაყიდვის შესაძლებლობას“, - აღნიშნა ასოციაციის „ბუნებრივი ღვინო“ დირექტორმა, მეღვინე ზურაბ მღვდლიაშვილმა.ქართული ღვინის ფესტივალს ნიუ-იორკში საქართველოს გენერალური კონსული მაია ბართაია დაესწრო. აშშ-ში ღვინის წარსადგენად ქართველმა მეღვინეებმა მხარდაჭერა ქალაქ ნიუ-იორკში საქართველოს გენერალური საკონსულოსგანაც მიიღეს.ქართული ქარვისფერი ღვინო, რაც ტექნოლოგიურად ჭაჭაზე დაყენებულ ღვინოს ნიშნავს, სახელწოდებით „დურდოზე (ჭაჭა) ხანგრძლივი მაცერაციით დაყენებული ღვინო“, ვაზისა და ღვინის საერთაშორისო ორგანიზაციის (OIV) სპეციალური ღვინოების ჩამონათვალს დაემატა. მანამდე, OIV-ის სპეციალური ღვინოების ჩამონათვალში სულ 7 ღვინო შედიოდა: „შუშხუნა“, „ცქრიალა“, „შემაგრებული“, „ლიქიორული“, „ბუნებრივად ტკბილი ღვინოები“, „აისვაინი“ და „საფუვრის აპკის ქვეშ დავარგებული ღვინო“. „დურდოზე ხანგრძლივი მაცერაციით დაყენებული ღვინო“ OIV-ის სპეციალური ღვინოების ჩამონათვალში მე-8 გახდა.მიმდინარე წლის ოქტომბრის თვეში, ასევე ქარვისფერი ღვინის პოპულარიზაციის მიზნით, ღვინის ეროვნული სააგენტოს და ამერიკული მარკეტინგული კომპანიის Colangelo & Partners ორგანიზებით, ქალაქ ნიუ-იორკში გამართულ ქარვისფერი ღვინოების საერთაშორისო გამოფენაზე Orange Glou Fair, საქართველოდან რვა მარნის 15-მდე ღვინო იყო წარმოდგენილი.ღვინის სააგენტოშ აღნიშნავენ, რომ ქართული ღვინის საექსპორტო პოტენციალის გაზრდისა და ბაზრების დივერსიფიცირების მიზნით, ღვინის ეროვნული სააგენტოს ფინანსური და ორგანიზაციული მხარდაჭერით, 2025 წლის 10 თვეში, ქართული ღვინო 29 გამოფენა-ფესტივალსა და 250-მდე დეგუსტაცია-სემინარზე აშშ-ში, ევროპისა და აზიის, ჯამში, 20-მდე ქვეყანაში იყო წარდგენილი.

1762766016