ის ცერემონიაზე კალაძესთან და მარიამ ქვრივიშვილთან ერთად მივიდა და საავტომობილო ბრენდის საქართველოში შემოსვლის მნიშვნელობაზე ისაუბრა.“15-20 წლის წინ ვინმეს რომ ეთქვა, აქ „ფერარის“ ცენტრი გაიხსნებოდა, არავინ დაიჯერებდა", თუმცა წელს აღარაა გასაკვირი. კობახიძეს ამ ფაქტით ქვეყნის ეკონომიკის განვითარება ენიშნა"ეს არის იმის ნიშანი, რომ ქვეყანა ვითარდება."„ფერარი" არის საავტომობილო ინდუსტრიის ფლაგმანი, ნამდვილი ლიდერი, ეს არის იტალიური ხარისხის ეტალონი", - განაცხადა მან.განსაკუთრებული მადლობა გადაუხადა რენო დე პოლის (ფერარის ევროპისა და აფრიკის პრეზიდენტი) და ალი ნაზარს (ნაზარ ჰოლდინგის დამფუძნებელი).ღონისძიებას მთავრობის, პარლამენტის წევრები და ბიზნესის წარმომადგენლები დაესწრნენ.
1766163000
"სახელმწიფო კონტროლის ფარგლებში, ყველის და ხორცის სარეალიზაციო განყოფილებებში გამოვლენილი შეუსაბამობების გამო (ჰიგიენური ნორმების დარღვევა და არასათანადო რეცხვა-დეზინფექცია) ბიზნესოპერატორი განმეორებითობის პრინციპით 5000 ლარით დაჯარიმდა. აღსანიშნავია, რომ მიმდინარე წელს აღნიშნული ობიექტი, სააგენტომ მითითებების შეუსრულებლობის გამო უკვე მეხუთედ დააჯარიმა", - წერს სეს.სურსათის ეროვნული სააგენტო, აგრარულ ბაზრებს მთელი ქვეყნის მასშტაბით ამოწმებს.სააგენტო მოუწოდებს მომხმარებლებს, რომ დარღვევის აღმოჩენის შემთხვევაში, ინფორმაცია დატოვონ ცხელ ხაზზე - 15-01.სამომხმარებლო ბაზრის ერთობლივი მონიტორინგი და მოსახლეობის აქტიური ჩართულობა სურსათის ეროვნულ სააგენტოს საშუალებას მისცემს, დროულად გამოავლინოს და აღმოფხვრას შეუსაბამობები.ბიზნეს რეესტრის თანახმად, შპს ზუგდიდის სუპერმარკეტის დირექტორი გიორგი კანკიაა, რომელიც ასევე ფლობს მის 49%-ს, დანარჩენი წილები კი ასე ნაწილდება: აკაკი ფიფია - 2.7509%, ძაბული-ნონა დგებუაძე - 7.2979%, მანანა ბარძემიშვილი - 28.7525%, ნონა ნიჟარაძე - 12.1987%.
1766055644
განსახილველ შემთხვევაში, სააგენტოს მომართა ორმა განმცხადებელმა, რომელთა მოთხოვნაც შეეხებოდა „აიპლიუსის" მიერ, კანონით გათვალისწინებული საგარანტიო მომსახურებისა და ხელშეკრულების პირობებით გათვალისწინებული საქონლის გადაცემის ვალდებულების დარღვევის შემთხვევებს.სააგენტოს განმარტებით, მოვაჭრე ვალდებულია, მომხმარებელს გადასცეს ისეთი საქონელი, რომელიც შეესაბამება ხელშეკრულებით გათვალისწინებულ პირობებს, მათ შორის, თვისებებს, ხარისხსა და ფუნქციურ მახასიათებლებს.განსახილველ შემთხვევაში კი, მოვაჭრის მიერ, სახელშეკრულებო ვალდებულება სათანადოდ არ შესრულდა და მის მიერ გადაცემული პროდუქტი ვერ აკმაყოფილებდა კანონის მე-16 მუხლით დადგენილ მოთხოვნებს.გარდა ამისა, „მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ" საქართველოს კანონის მე-17 მუხლი მოვაჭრეს ავალდებულებს ნაკლის აღმოფხვრას. ნაკლის მქონე საქონლის ხელშეკრულების პირობებთან შესაბამისობაში მოყვანისას (შეკეთება/შეცვლა) კი მოვაჭრე ვალდებულია, განახორციელოს ყველა საჭირო ქმედება უსასყიდლოდ და გონივრულ ვადაში, ისე, რომ მომხმარებელს არ შეექმნას მნიშვნელოვანი შეფერხება იმ მიზნის გათვალისწინებით, რისთვისაც მან ეს საქონელი შეიძინა.სააგენტოს გადაწყვეტილებით, მოვაჭრეს დაევალა, ერთი თვის ვადაში აღადგინოს მომხმარებელთა დარღვეული უფლებები და სავაჭრო პოლიტიკა სრულად შეუსაბამოს კანონის მოთხოვნებს.(R)
1766044208
იაპონიაში შეთანხმებული კონტრაქტი ნერგავს ჰიბრიდულ Build-Transfer (BT) და ინოვაციურ მოდელს. პროექტის ფარგლებში აშენდება უახლესი ტექნოლოგიებით აღჭურვილი სადგური, რომელიც დღეში 80 000 მ³-ზე მეტ წყალს დაამუშავებს.აღნიშნული სახელშეკრულებო მოდელის მეშვეობით Aqualia კიდევ ერთხელ ხაზს უსვამს ერთგულებას ინოვაციების, ინტეგრირებული მენეჯმენტისა და სუფთა ენერგიის მიმართ, რაც აძლიერებს კომპანიის გლობალურ ლიდერობას მდგრადი ინფრასტრუქტურის სფეროში და წყლის სექტორის გამოწვევების წარმატებით დაძლევაში.Aqualia-მ, Infroneer Holdings Co., Ltd.-ის ხელმძღვანელობით შექმნილ კონსორციუმთან ერთად, მოიპოვა ტოიოჰაშის წყალგამწმენდი სადგურის რენოვაციისა და აიჩის პრეფექტურაში მდებარე ორი წყალგამწმენდი სადგურის 30-წლიანი ოპერირების პროექტი. ეს კონტრაქტი ისტორიული მნიშვნელობისაა, რადგან იაპონიაში, დასავლური კომპანიის ჩართულობით, პირველად აერთიანებს Build-Transfer (BT) მოდელს კონცესიასთან.ტოიოჰაშის ქარხანა, რომელიც ფუნქციონირებს 1967 წლიდან, ყოველდღიურად ამუშავებს 80 000 მ³ წყალს ტოიოჰაშის, ტოიოკავას და შინშიროს ქალაქებისთვის, ემსახურება ჰიგაში მიკავას რაიონს (აიჩის პრეფექტურის აღმოსავლეთი ნაწილი). ხუთი ათწლეულის განმავლობაში უწყვეტი მუშაობის შედეგად, ობიექტებს სჭირდებათ სრულფასოვანი მოდერნიზაცია, რათა გაიზარდოს ეფექტურობა და უზრუნველყოფილი იყოს მდგრადობა მაღალი სეისმური აქტივობის პირობებში.პროექტის ფარგლებში აშენდება უახლესი ტექნოლოგიებით აღჭურვილი სადგური, რომელიც საკუთრებად გადაეცემა პრეფექტურას, ხოლო ექსპლუატაცია და მოვლა-პატრონობა განხორციელდება საჯარო-კერძო პარტნიორობის ფორმატში. კონცესია გაგრძელდება 20 წლის განმავლობაში, რაც კერძო სექტორის გამოცდილების დახმარებით მდგრად და ეფექტურ მომსახურებას უზრუნველყოფს.პროექტი ითვალისწინებს უახლეს ტექნოლოგიებს, IoT (Internet of Things) სენსორებისა და ჭკვიანი მონიტორინგის სისტემების დანერგვას, რაც უსაფრთხო და მდგრადი წყალმომარაგების გარანტიაა. მოდელი ასევე მოიცავს კრიზისების მართვას ანტისეისმური დიზაინის შესაბამისად, ხელს უწყობს ჰიბრიდული ენერგიის გამოყენებას და უზრუნველყოფს ინტეგრირებულ მართვას, რომელიც წყლის რესურსების მენეჯმნეტს რეგიონულ ეკონომიკურ განვითარებასთან აკავშირებს.იაპონიის ბაზარზე შესვლით, Aqualia კიდევ უფრო აძლიერებს თავის საერთაშორისო პოზიციებს. კომპანია უკვე 19 ქვეყანაში ოპერირებს (ალჟირი, საუდის არაბეთი, კოლუმბია, ჩილე, ეგვიპტე, არაბთა გაერთიანებული საამიროები, ესპანეთი, აშშ, საფრანგეთი, საქართველო, იტალია, იაპონია, მექსიკა, ომანი, პერუ, პორტუგალია, კატარი, ჩეხეთი და რუმინეთი) და მდგრადი ინფრასტრუქტურის მეშვეობით მომსახურებას მსოფლიოს 45 მილიონზე მეტ ადამიანს უწევს.წლების განმავლობაში განხორციელებული მასშტაბური გაფართოების შედეგად, მათ შორის შეერთებულ შტატებში (2024) და საქართველოში (2022), Aqualia აგრძელებს საერთაშორისო განვითარების სტრატეგიას, ზრდასა და ფინანსურ სიძლიერეს. კომპანიის საერთაშორისო მიმართულებამ მთლიანი შემოსავლის თითქმის ნახევარი შეადგინა და 2024 წლის ბოლოს 731 მილიონ ევროს მიაღწია.Aqualia წყლის მენეჯმენტის კომპანიაა, რომელსაც FCC (51%) და IFM Investors (49%) ფლობს. Aqualia მომხმარებელთა რაოდენობის მიხედვით (Global Water Intelligence-ის 2024 წლის დეკემბრის რეიტინგის მიხედვით) მეოთხე უმსხვილესი წყლის მენეჯმენტის კომპანიაა ევროპაში ხოლო მეცხრე მსოფლიოში.(R)
1765978284
„2025 წელი რეკორდული იყო როგორც თბილისის, ასევე ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტებისთვის. დეკემბრის დასაწყისში, ისტორიაში პირველად, თბილისის საერთაშორისო აეროპორტის წლიური მგზავრთნაკადი 5 მილიონ მგზავრს გასცდა, ბათუმში კი ოქტომბერში მილიონ მგზავრს გადავაჭარბეთ. თბილისის საერთაშორისო აეროპორტში რეკორდული მაჩვენებელი დაფიქსირდა 12 აგვისტოს, როცა 24 საათში მოვემსახურეთ 21,959 მგზავრს და 97 რეისს. ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტისთვის რეკორდული იყო 24 აგვისტო, როცა მივიღეთ და გავაცილეთ 35 რეისი და მოვემსახურეთ 8,446 მგზავრს. აქვე უნდა აღვნიშნო ზრდის პროცენტული მაჩვენებლებიც - თბილისის აეროპორტში შარშანდელთან შედარებით მგზავრთნაკადი 13%-ით გაიზარდა, პანდემიამდელ პერიოდთან შედარებით კი 45%-ით. ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტში წლიური ზრდა ამ დროისთვის 30%-ია, პანდემიამდელ პერიოდთან (2019) შედარებით კი 96% - რაც დამეთანხმებით უპრეცედენტოდ მაღალი შედეგია. თბილისისა და ბათუმის აეროპორტებში 2025 წლის მგზავრთნაკადი უკვე აჭარბებს 6,3 მილიონს და ვვარაუდობთ, რომ წლის ბოლომდე ეს რიცხვი 6,6 მილიონამდე გაიზრდება“, - აცხადებს ტავ ჯორჯიას გენერალური მენეჯერი თეა ზაქარაძე.2025 წლის მონაცემებით, თბილისისა და ბათუმის აეროპორტებში 61 ავიაკომპანია 67 მიმართულებით ასრულებს ავიარეისებს. ბოლო 1 წლის განმავლობაში აღნიშნულ აეროპორტებში ოპერირება დაიწყო დამატებით 8 ავიაკომპანიამ. მათ შორის: Air Serbia, British Airways, Easy Jet, Edelweiss, Transavia France, Vision Air, Fly Khiva, Air Samarkand.
1765958367
განსახილველ შემთხვევაში, მომხმარებელმა ისარგებლა „კატარის ავიახაზებით“, რა დროსაც დაზიანდა მისი ჩემოდანი და მან აღნიშნულთან დაკავშირებით მიმართა კომპანიას შესაბამისი რეაგირებისთვის, რაზეც „კატარის ავიახაზების“ საქართველოს ფილიალისგან უარი მიიღო.მომხმარებელმა კომპანიას მიმართა დადგენილი წესების თანახმად, 7-დღიან ვადაში, ოფიციალური ვებგვერდის მეშვეობით, თუმცა კომპანიის უარი დაეფუძნა იმ მიზეზს, რომ განაცხადი შევსებული არ იყო აეროპორტის ტერიტორიაზე."განსახილველ შემთხვევაში, მომხმარებელი დაეყრდნო მოვაჭრის მიერ საჯაროდ გავრცელებულ ინფორმაციას, რომლის თანახმადაც - ბარგის დაზიანების შემთხვევაში განაცხადის წარდგენა შესაძლებელია ბარგის მიღებიდან შვიდი დღის ვადაში. აღნიშნული პირობა წარმოადგენს მომსახურების ხელშეკრულების არსებით კომპონენტს, რადგან იგი განსაზღვრავს მომხმარებლის უფლებას, მოითხოვოს მომსახურების შეუსრულებლობის/ნაკლოვანი შესრულების შემთხვევაში შესაბამისი რეაგირება: ბარგის დაზიანების შეფასება და ზიანის ანაზღაურება.გარდა ამისა, ვინაიდან GCCA მსგავსი საქმეების განხილვისას ეყრდნობა საერთაშორისოდ მოქმედ წესებსა და კანონმდებლობას, ამ შემთხვევაში განსახილველ შემთხვევას ითვალისწინებს მონრეალის კონვენცია - „საერთაშორისო საჰაერო გადაზიდვის ზოგიერთი წესის უნიფიკაციის შესახებ“. კონვენციის თანახმად, დადგენილია გადამზიდველის პასუხისმგებლობა ბარგის განადგურების, დაკარგვის, ან დაზიანების შემთხვევაში და განსაზღვრულია მომხმარებლის მიერ წერილობითი ფორმით მიმართვა კონკრეტული პასუხისმგებელი კომპანიის მიმართ, 7-დღიან ვადაში. საჩივრის განხილვის სხვა დამატებით ფორმალურ ბარიერებს კონვენცია არ ცნობს და ბათილად აცხადებს ნებისმიერ სახელშეკრულებო დათქმას, რომელიც მიზნად ისახავს მსგავს შემთხვევებში გადამზიდველის პასუხისმგებლობის გამორიცხვას, ან შემცირებას", - ნათქვამია სააგენტოს შეფასებაში.ამასთან, „მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-18 მუხლის პირველი პუნქტის თანახმად, მოვაჭრე ვალდებულია, მომხმარებელს ხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობების შესაბამისი მომსახურება გაუწიოს. განსახილველ შემთხვევაში კი, სწორედ 7-დღიანი ვადის დაცვა წარმოადგენდა მომსახურების პირობების ერთ-ერთ არსებით კომპონენტს, რომელიც მომხმარებლის მხრიდან დაცული იყო. შესაბამისად, ავიაკომპანიის უარი წარმოადგენს მომსახურების ხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობების შეუსრულებლობას.
1765883300
სააგენტოს განმარტებით, მოვაჭრის მიერ სალაროსთან ანგარიშსწორების დროს ფასის შეცვლა შეფასდა, როგორც შეცდომაში შემყვანი კომერციული საქმიანობა, რომელიც არღვევს სამომხმარებლო სამართლის ფუნდამენტურ - ინფორმირებული თანხმობის, გონივრული მოლოდინის და კეთილსინდისიერების პრინციპებს.ამასთან, რაოდენობრივად ბევრი პროდუქტის შეძენის შემთხვევაში, მომხმარებელი ვერ ახერხებს თითოეული საქონლის ფასდაკლების ვადის დამოუკიდებლად გადამოწმებას. ასეთი ვითარება კი მნიშვნელოვნად ზრდის რისკს, რომ მომხმარებელმა ვერ შენიშნოს ფასდაკლების დასრულება და ვერ გააცნობიეროს, რომ კალათში მოთავსებული საქონლის ფასი აღარ შეესაბამება დახლზე მითითებულ ღირებულებას.სააგენტოს გადაწყვეტილებით, მოვაჭრეს დაევალა, ერთი თვის ვადაში, აღადგინოს მომხმარებელთა უფლებები და სავაჭრო პოლიტიკა სრულად შეუსაბამოს კანონის მოთხოვნებს.
1765783164
საკითხი „მომხმარებლის უფლებების დაცვის შესახებ" საქართველოს კანონის დარღვევას, კერძოდ, კომპანიის მხრიდან ხელშეკრულებაში უსამართლო სტანდარტული პირობების გათვალისწინებას, უმოქმედობით გამოხატულ შეცდომაში შემყვან კომერციულ საქმიანობასა და მომსახურების ნაკლოვანი შესრულების ფაქტს ეხება. GCCA-ის გადაწყვეტილებით, მოვაჭრეს ევალებოდა - ერთი თვის ვადაში სავაჭრო პოლიტიკა კანონის მოთხოვნებთან შესაბამისობაში მოეყვანა და მომხმარებლის დარღვეული უფლებები აღედგინა, რაც კომპანიის მხრიდან არ შესრულებულა.დაჯარიმების პროცედურას სააგენტო იწყებს მაშინ, როდესაც დარღვევის დადასტურების შემდეგ კომპანია მომხმარებლის უფლებების დაცვის მიმართულებით დაკისრებულ ვალდებულებებს არ ასრულებს.GCCA-ის გადაწყვეტილების დადგენილ ვადაში შეუსრულებლობის ან არაჯეროვნად შესრულების შემთხვევაში, მოვაჭრეს ეკისრება ჯარიმა, რომლის ოდენობა არ უნდა აღემატებოდეს მოვაჭრის წინა ფინანსური წლის წლიური ბრუნვის 2 %-ს. ჯარიმის დაკისრება მოვაჭრეებს სააგენტოს გადაწყვეტილების შესრულების ვალდებულებისგან არ ათავისუფლებს და 12 თვის განმავლობაში მოვაჭრის მიერ დარღვევის განმეორება დაკისრებული ჯარიმის გაორმაგებას იწვევს.
1765532176
მოწმდება ობიექტების სანიტარიულ-ჰიგიენური მდგომარეობა, ინვენტარი, სურსათის დამზადების, შენახვისა და რეალიზაციის პირობები, ნედლეულის ვარგისიანობის ვადები.ინსპექტირების პროცესი უწყვეტ რეჟიმში მიმდინარეობს დედაქალაქში. თბილისის დეპარტამენტის ინსპექტორები შემოწმებასთან ერთად, უვნებლობის დადგენილ მოთხოვნებთან დაკავშირებით რეკომენდაციებს გასცემენ. შეუსაბამობების გამოვლენის შემთხვევაში კი ხორციელდება კანონმდებლობით გათვალისწინებული ღონისძიებები და საზოგადოების ინფორმირება დარღვევების თაობაზე.სურსათის ეროვნული სააგენტო მოუწოდებს მომხმარებლებს, რომ დარღვევის აღმოჩენის შემთხვევაში, ინფორმაცია დატოვონ ცხელ ხაზზე - 15-01.სამომხმარებლო ბაზრის ერთობლივი მონიტორინგი და მოსახლეობის აქტიური ჩართულობა სურსათის ეროვნულ სააგენტოს საშუალებას მისცემს, დროულად გამოავლინოს და აღმოფხვრას შეუსაბამობები.
1765438483
შპს „გლობალ ტრანსპორტერის" შემთხვევაში, მომხმარებელმა სააგენტოს მიმართა განცხადებით, რომლის მიხედვითაც მოვაჭრის საზღვარგარეთის მისამართზე მისული ამანათი არ აისახა მომხმარებლის პირად კაბინეტში, ხოლო მომხმარებლის მიერ GCCA-ისთვის მომართვის გამო მოვაჭრემ მას, გაფორმებული შეთანხმების თანახმად, მომსახურებით სარგებლობის უფლება შეუზღუდა, რაც სააგენტოს მიერ ხელშეკრულების უსამართლო სტანდარტულ პირობად შეფასდა. ამასთან, საქმის შეფასება-შესწავლისას გამოიკვეთა, რომ კომპანიის მიერ მომხმარებლებს არ მიეწოდებათ მომსახურების არსებითი მახასიათებლების შესახებ ინფორმაცია, რაც უმოქმედობით გამოხატულ შეცდომაში შემყვან კომერციულ საქმიანობას წარმოადგენს.რაც შეეხება შპს „სფეის კარგოს", მომხმარებლებმა მიმართეს სააგენტოს განცხადებით, რომლებიც მოვაჭრის მხრიდან ნაკლოვანი მომსახურების გაწევის ფაქტს შეეხებოდა. კერძოდ, ერთ შემთხვევაში ამანათის საქართველოში ჩამოსვლისას, მისი ტრანსპორტირების ღირებულება მომხმარებელს დაუანგარიშდა შეთანხმებულისგან განსხვავებული ფორმით, ხოლო მეორეს მხრივ - ამანათის დაკარგვის შედეგად გამოწვეული ზიანის ანაზღაურებაზე მოვაჭრემ უარი განაცხადა. საქმის შეფასება-შესწავლის შედეგად, დადასტურდა კომპანიის მხრიდან უმოქმედობით გამოხატული შეცდომაში შემყვანი კომერციული საქმიანობის ფაქტი. გარდა ამისა, მოვაჭრემ ხელშეკრულებით ნაკისრი ვალდებულება საზღვარგარეთ მიღებული ამანათის საქართველოში ჩამოტანის ნაწილში არაჯეროვნად შეასრულა - მომხმარებელს არ მიეწოდა საზღვარგარეთის მისამართზე მიღებული ამანათი.სააგენტოს გადაწყვეტილებებით მოვაჭრეებს დაევალათ მომხმარებელთა დარღვეული უფლებების აღდგენა და სავაჭრო პოლიტიკის კანონის მოთხოვნებთან შესაბამისობაში მოყვანა.
1765356618